Senaste nytt

Sökes: bra och romantisk restaurang i Paris

Bergp

Medlem
Kan någon delge sina pärlor i denna stad?
20 år sedan jag var där sist så jag är rätt så :confused:

/Bergp
 

rvarttinen

Medlem
Oj, det finns en del! En som vi (hustrun och jag) besökte när vi var i Paris i höstas var Gaya Rive Gauche efter ett tips, men listar några till som vi tycker är bra.

- Gaya Rive Gauche, en stjärna, moderat prisatt och mycket hög klass på mat och service: Pierre Gagnaire
- Garnier, i närheten av Saint-Lazare severar fisk och skaldjur i den högre skolan. Deras skaldjursfat med många ostron är något i hästväg! Garnier Saint-Lazare
- Le Procope, klassisk krog, allt på menyn är bra och som det ska vara - Restaurant Procope Paris - cuisine française Procope
- Roger la Grenouille, "Roger grodan", på 28 Rue des Grands Augustins, bra mat (specialitet: grodlår förstås), varierande service men kul, lite stökigt, mycket pittoreskt!

.... har några fler favoriter, men vi kan ta dem sen'.

För alla dessa gäller det att boka bord, gärna någon eller ett par veckor innan för att vara säker. Nästa gång jag åker til Paris kommer jag se till att få bord på Gaya....!..
 

doc

Medlem
Jag håller med Tommy Palomäki om att Le Jules Verne i Eiffeltornet är fantastisk. Enligt min mening gäller detta så väl service, vy och meny.
 

Homer

Medlem
Visst var det väl förresten Paris i Frankrike det handlade om :cool:
paris-tennessee-fish-fry-sign.jpg
 

Bergp

Medlem
Tack alla, som alltid snabba svar med goda förslag. Jag är nog ute efter en rustik fransk lite romantisk upplevelse, med känslan med eiffeltornet lockar....tänk om valet kunde vara lätt ngn gång. Kanske hoppar Frankrike å går på Homers förslag ;)
 

Adam

Medlem
Hej! Jag har bott i Paris i några år. En som jag tror passar dig är en liten restaurang i Montmartre som inte ligger i turistkvarteren. Den heter l´annexe. Den ligger på rue des trois frères. L'annexe Montmartre

Bra mat och mysigt, med mest fransmän som äter där. Det är min och min tjejs favoritrestaurang.

Lycka till!
 

Bergp

Medlem
Hej! Jag har bott i Paris i några år. En som jag tror passar dig är en liten restaurang i Montmartre som inte ligger i turistkvarteren. Den heter l´annexe. Den ligger på rue des trois frères. L'annexe Montmartre

Bra mat och mysigt, med mest fransmän som äter där. Det är min och min tjejs favoritrestaurang.

Lycka till!

Vill passa på att tacka för ovanstående tips. Trevlig resturang med mat som var vällagad, med bra pris och skön stämning. Så tack Adam för tipset.

Var också ute efter Le Jules Verne på Eiffeltornet men av olika anledningar hann vi inte med den resturangen (dock han jag se att prisbilden matchade utsikten (hög)). I övrigt kan jag tycka att Paris (med fru) var mycket trevligt och vi lyckades få vällagad mat på samtliga resturanger som vi besökte.

Som grädde på moset fick vi flyga MD80 till Paris och blev bjuden på skumpa eftersom vi firade att frun stått ut med mig i över 11 år :) Tack SAS!
 
Toppen