Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Nightfly

Medlem
Jag har högsta nivån, men stött på samma problem. Att det borde bli 60 000 poäng, men blir 90 000 (dvs utan rabatt) om jag väljer en sträcka i Business och en i Plus. Men igår bokade jag en hemresa från EWR i Business och betalade 36 000 poäng, och lade idag till ditresan i Plus och slutsumman blev då 60 000. Så det är fullt möjligt, även om SAS-webben kanske inte gillar det.

Tack! Ska testa ditt knep. :)
 
Jag har högsta nivån, men stött på samma problem. Att det borde bli 60 000 poäng, men blir 90 000 (dvs utan rabatt) om jag väljer en sträcka i Business och en i Plus. Men igår bokade jag en hemresa från EWR i Business och betalade 36 000 poäng, och lade idag till ditresan i Plus och slutsumman blev då 60 000. Så det är fullt möjligt, även om SAS-webben kanske inte gillar det.
Webben gillar inte att man blandar klasser, brukar lösas genom att man ringer in.
Oftast så slipper man bokningsavgift när man påpekar att det inte går att blanda klasser på webben
 
Webben gillar inte att man blandar klasser, brukar lösas genom att man ringer in.
Oftast så slipper man bokningsavgift när man påpekar att det inte går att blanda klasser på webben
Detta är ett känt problem hos SAS, de har ju sagt strax efter lanseringen av flypremium att det skulle rättas till. Dvs kunna boka t.ex en plus och en business med rätt rabatt. Hittar inte källan nu, men det var ganska länge sen...
 

M.K

Medlem
Nu är det nära till tolv nya månader! ;-)

F056BCDE-D0D3-4F32-AC68-6FD445DA2AC4.png
 

ilon

Medlem
Ber om ursäkt om detta avhandlats, men kan inte minnas att jag sett det på de sidorna jag läst tidigare..

När man skaffar ett kort knutet till fly premium (endast SAS Mastercard Premium i dagsläget?), hamnar man då automatiskt på rätt nivå för intjäningen de föregående 12 månaderna?


Edit: Läste några inlägg back, så är fallet. :)

Mod får gärna plocka bort mitt inlägg, men kanske också förtydliga detta i första inlägget?
 

palmen

Moderator
Ber om ursäkt om detta avhandlats, men kan inte minnas att jag sett det på de sidorna jag läst tidigare..

När man skaffar ett kort knutet till fly premium (endast SAS Mastercard Premium i dagsläget?), hamnar man då automatiskt på rätt nivå för intjäningen de föregående 12 månaderna?


Edit: Läste några inlägg back, så är fallet. :)

Mod får gärna plocka bort mitt inlägg, men kanske också förtydliga detta i första inlägget?
Uppdaterat första inlägget

/Moderator
 

aldrighemma

Medlem
Det verkar vara en bugg om man försöker applicera rabatten på en resa där det inte finns platser lediga i Go? (även om det låter osannolikt att det skulle finnas buggar på sas.se ;))
Väljer jag en avgång med platser tillgängliga både i Go och Plus så fungerar rabatten, men saknas det platser i Go så får jag ingen rabatt!
Har det alltid varit så, eller är det något nytt?
 
Toppen