Senaste nytt

Uppgraderingsvarianter på Austrian Airlines

Malu

Medlem
Jag ska flyga Austrian BKK-VIE i vinter och har läst att man vid webcheckin kan bli erbjuden uppgradering från ekonomi till business, antingen med M&M-miles eller kontant betalning. Är det någon som använt sig av detta och vet ungefär vad det kostar och hur det fungerar? Är det t ex att jämföra med en *A-upgrade award, eller lägre pga att den inte är bekräftad i förväg? Konstigt nog har jag inte hittat info om detta på något flygforum trots intensiv sökning...
 

GOTATH

Medlem
Har uppgraderat mig inom Europa med dem. Vet inte hur det är longhaul.. Möjligheten att uppgradera beror på hur mkt folk det är i business antar jag. Bokningsklass spelar ej roll. Om det går kommer det upp en pop-up som frågar "Travelling business class today?" Kostar i alla fall 99€ per leg och då ingår lounge-access, mer baggage och c-klass ombord. Kan hända att man får mer M&M-points. Ena gången jag uppgraderade fick jag business-poäng (på EB), men andra gången blev det 0 =( Tycker hur som helst att det var väl spenderade pengar för lite lyx! Hoppas svaret hjälpte lite =)
 

Malu

Medlem
Jag hittade en lista med riktpriser för uppgradering på vielflegerforum;

- Europa: €99
- DXB: €199
- JFK, IAD, YYZ: €499
- BKK, PEK: €699
- NRT: €999

Longhaul gäller alltså från VIE.
Pris per sträcka. Låter dyrt tycker jag, och man får poäng enligt ursprunglig biljett.
 

Magino

Medlem
Snålt att man inte får poäng för uppgraderad klass tycker jag. men €999 till NRT, hur tänkte de där
 
€99 inom Europa om det är en lite längre flight är väl ok. €199 till DXB låter riktigt bra tycker jag om det är en widebody och full C service. Borde vara lite över fem timmars flygning från Wien.
 

Gnopps

Medlem
Betalar du för en uppgradering ska du klart ha poäng för klassen du uppgraderar till. Till Tokyo kan du ju köpa en vanlig affärsklassbiljett öfr €999 + €999 + ekonomibiljett. Snålt om man bara får ekonomiklasspoäng.
 
Toppen