Senaste nytt

Uppgraderingsfråga - uppgradera till Lufthansa first class bokat med United Airlines

NotRyan

Medlem
Hej!

Jag vet inte om detta är rätt forum, men IC-resan är i alla fall tänkt att ske på LH-metall

Jag har eventuellt en resa Stockholm-New York-Toronto t.o.r framför mig, tänkte mig att resa via FRA, och att boka i D-klass på ett UA-pris med DFFSEW (pga priset, UA är några tusen billigare än LH). Då måste jag alltså resa på en UA-codeshare på LH:

THE FARE COMPONENT MUST INCLUDE TRAVEL VIA EACH
TRANSATLANTIC SECTOR ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY UA FLIGHT OPERATED BY AC
ANY UA FLIGHT OPERATED BY LH
ANY UA FLIGHT OPERATED BY LX
ANY UA FLIGHT OPERATED BY OS
ANY UA FLIGHT OPERATED BY SN
ANY UA FLIGHT OPERATED BY UA
ANY UA FLIGHT OPERATED BY VO

TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF UA OR LH.

Tror ni att det blir problem att uppgradera leggen FRA-JFK/EWR till First (och därmed kunna njuta i FCL/FCT) om jag flyger på UA-nummer?

Mvh
/NotRyan
 

Senator

Moderator
Första frågan, är du 100% på att priset för DFFSEW är billigare på UA efter alla avgifter som bränsle är inräknat? Jag tittade precis i den mobila version av ExpertFlyer och ser skillnaden på ca 3000kr som jag gissar är att LH visar med YQ och att UA utan men jag kan ha fel. Dock visar nästan alla priser i ZFFSEW exakt samma på alla Joint Venture bolag om jag provar via ITA appen, ser inte D-klass där.

Code share är alltid code share, man vet aldrig. Frågan är väl mer om LH släpper platser till uppgradering på dina flighter till M&M eller andra program.

Skulle jag göra detta nu hade jag hellre provat FRA-IAD och sedan IAD-YYZ. Kolla om det finns plats så du kan också testa B748i :)
 

NotRyan

Medlem
Jag får helt enkelt kolla med resebyrån hur det ser ut med priset, tack för förslaget att åka via IAD....

En lustig grej är att LH418 visar 744, medan UA8827 visar 74H som förväntat den 29/9 :) Det tråkiga med den flighten är att det finns gott om plats i Z också... :(

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

Senator

Moderator
Om LH visar B744 så är det nog så :-( Jag vet inte om AC flyger från JFK, jag har bara åkt från LGA med AC. LGA och EWR vet jag 100% att AC flyger. Jag tror UA kör en kabinsflygplan mellan EWR och YYZ.

Dock minns jag att B744 mellan FRA och EWR har relativ hög andel med ny F.

Om du inte väljer den väg hade jag tagit UA69 från ARN i Z och åkte AC från EWR
 

NotRyan

Medlem
LH418 FRA-IAD skall dock vara en 747-8i förutom tisdagar...

Om jag väljer via New York istället så blir det antingen ner till FRA kvällen innan och sedan LH400 till JFK (388) och vidare AC från LGA efter någon dag i äpplet eller SK via EWR för att poängmaximera med +25 %.

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:
Toppen