Senaste nytt

Upp till 30% bonus vid köp av BA miles

Magino

Medlem
Nu kan man få upp till 30% fler miles om man köper dem på BA

Om du köper
1000-7000 får du 5% extra
8000-15000 får du 10% extra
16000-23000 får du 20% extra
24000 ger 30% extra

Så köper du 24000 miles får du 31200 för €574

Erbjudandet gäller fram tills 5 september. Noter att du endast kan köpa 24000 miles per kalenderår, så om du köpt miles tidigare i år går det inte att få 30% bonus

Inte i närheten av lika bra deal som US Airways har just nu, men ett bra tillfälle att toppa upp ifall man saknar lite till en längre resa i en härlig premium kabin
 

EricT

Medlem
Undrar om man får 30% om man växlar in amexpoäng till BA? Det är väl en form av köp av poäng!

(jag ringde nyss och kollade. Det gäller inte vid amex-köp)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Undrar om man får 30% om man växlar in amexpoäng till BA? Det är väl en form av köp av poäng!

Eric, det är bättre än så. Senaste 2 år har det varit 2x kampanjer med AMEX till BAEC. Vänta lite så kommer det kanske något... I 2009 växlade jag in 500.000 MR till 100.000 BAEC miles
 

Magino

Medlem
Som jag förstår det hela så skulle du kunna handla 24' miles i december och sedan 24' i januari igen då det är nytt år
 

Concorde

Founding Member
Sorry Magino med det är fel. 24K är max man kan handla under ett medlemsår. Dvs. Gäller ditt år Mars 11 till Mars 2012 och du köper 24K miles i december 2011 kan du inte handla miles igen förrän nästa medlemsår börjar, dvs. April 2012.
 

Magino

Medlem
Du har säkert rätt Concorde, jag har aldrig köpt miles på BA. Men ifall det är per medlemsår skriver de ganska otydligt på deras hemsida

Purchasing BA Miles for yourself
Purchase up to a maximum of 24,000 BA Miles in any calendar year.
 

henrik l

Medlem
US airways kampanj undantaget så blir det en hyfsad affär, givet att man kan köpa max. Men när det gäller BA och milköp för att toppa upp kontot, så är ett av första valen att köpa poäng hos Starwood (Sheraton m fl). Man får köpa max 20 000 per år, men när man för över 20 000 miles får man 25% bonus, dvs 25 000 miles. Totalkostnaden är 700 USD (ca 0,18 kr/mile, jämför med BA's ca 0,22 kr/mile vid ordinarie pris). Inför varje halvårsskifte kör man dessutom en kampanj med 20% rea på milen, dvs 560 USD för 25 000 miles (ca 0,14 kr/mile, jämfört med ca 0,17 kr/mile i BA's nuvarande kampanj). Det ska även tilläggas att det inte tillkommer några avgifter vid köp från Starwood. Överkursen är sedan att man fixar ett family account på BA, så kan öppna ytterligare konton på Starwood åt maka/make/sambo. Har inte kollat hur det är med barnen:)
 

Concorde

Founding Member
Magino, håller med inte helt tydligt från BA.

Gillar starkt att Henrik L inte kan skriva ett inlägg utan att göra en avhandling varje gång ;) Uttråkad?
 
Toppen