Senaste nytt

Hotellet för dig som är flygintresserad

BusinessClass

Redaktör
  2019 har precis börjat, även under detta år kommer ett antal nya hotell runt om i världen att öppna. Men ett av dem utmärker sig, och BusinessClasss har tittat lite närmare på det. På JFK i New York öppnar ett nytt spännande hotell med namnet TWA Hotel Queens. Det är beläget i hjärtat av…
 
"Och allt detta är i anslutning med den mer operativa delen av flygplatsen med hjälp gångbroar."

???

Businessclass.co.uk bjuder inte på korkade översättningar, så vad har jag här att göra?
 

Flying Finn

Medlem
TWA Hotel öppnade sin reservationstjänst för bokningar på torsdagen. :) Hotellet ser ut att öppna i maj.

TWA Hotel at JFK

Jag kunde inte motstå kombinationen TWA + Eero Saarinens arkitektur + vy till plattan från hotellrum... :oops: Det blev nu en spontan bokning av Deluxe King With Runway View för min TP run i december. :confused: Och naturligtvis kostade det skjortan...
 

Flying Finn

Medlem
@Sir Lemon, jo, det blir nog en reserapport. :)

Jag skulle nu ursprungligen övernatta på nya Best Western Plus i Bronx, men kan ju inte motstå ett hotell, som är total flygnörderi i den värsta graden. :D Det var rena slumpen att jag läste om hotellet på torsdagen och så råkade det sig att hotellet börjar nu ta emot bokningar. Det var ett snabbt beslut att byta till TWA Hotel och spendera ~3100 kr (ink. skatter) på en natt. Hoppeligen värdt det.

Jag väntar med intresse bl.a. hurdant muséet är.

Museum devoted to the Jet Age, TWA and the midcentury modern design movement

Och från rumsegenskaperna hittade jag:

Guests will enjoy a full lineup of TWA Hotel grooming essentials. The items shown here are part of an authentic TWA toiletries kit that will be on display in the TWA Hotel museum.

Nej, jag kommer inte att snatta 2 st. TWA-tandmuggar från utställningen, fast de ser ut som flygnördiga whiskyglas. :p I stället hoppas jag att hotellets moderna variant är stilig och blir en god sovenir för mig. :) Det finns troligen även TWA-krimskrams att spendera på.
 
Toppen