Senaste nytt

Lounge guide: Las Palmas (LPA), Sala VIP Galdós lounge

Dr. Miles

Expert
Det här är en lounge guide om Sala VIP Galdós lounge på Las Palmas flygplats (LPA) i Gran Canaria.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Läge:

Loungen finns i våning två ovanpå taxfree efter säkerhetskontrollen.
Sala Galdós VIP lounge_01.jpg


Access:

Den här loungen är en tredjepart lounge så den tar emot gäster från många flygbolag som trafikerar från Las Palmas.
Jag kunde komma in i loungen med SAS Plus biljett.


Allmänt:

Den här loungen är lagom stor för behovet och har utsikt mot plattan.
Sala Galdós VIP lounge_02.jpg

Sala Galdós VIP lounge_03.jpg

Sala Galdós VIP lounge_08.jpg


Loungen har dessutom en terrass. (den var under renovering så fick jag inte använda terrassen.)
Sala Galdós VIP lounge_09.jpg


Det finns också en avdelning bakom bufféområdet som är lite tystare men den avdelning saknar utsikt.
Sala Galdós VIP lounge_10.jpg


Mat & dryck:

Det finns enkla mackor, kakor, chips, tårtor men inga varma rätter.
Sala Galdós VIP lounge_17.jpg

Sala Galdós VIP lounge_31.jpg

Sala Galdós VIP lounge_32.jpg

Sala Galdós VIP lounge_33.jpg


På dryckessidan finns det kaffemaskin, té, läsk, mjölk och en hel del alkoholhaltiga drycker.
Sala Galdós VIP lounge_34.jpg

Sala Galdós VIP lounge_35.jpg


Toalett och dusch:

Det finns toalett i loungen men ingen dusch.
Sala Galdós VIP lounge_13.jpg


Datorer & internet.

Det finns en PC med internetanslutning samt en skrivare/fax.
Gratis Wifi finns och man får koden vid reception.
Sala Galdós VIP lounge_15.jpg


Underhållning:

Det finns ett par TV som visar spansk TV och engelsk nyhetskanal. Det finns det skärmar som visar avgångstider.

Spanska och engelska tidningar & tidskrifter finns men de är inte så många.
Sala Galdós VIP lounge_16.jpg

 
Last edited:

Najk

Medlem
Där har jag varit ett par gånger, störande att det är väldigt dåligt i matväg. Har bara funnits inplastade kakor när jag varit där.
 

ulagun

Medlem
Någon som vet om det går att bet för tillträdde ?? ska dit i Januari
Besökt loungen några gånger. Senast strax före jul. Kan konstatera att den blivit allt sämre. Nu senast mackorna tog slut fylldes inte på. Desamma med vinet. Dessutom fullt av rester på borden likgiltig personal.
T4 loungen på Arlanda är rena lyxen jämfört hur LPAoungen blivit anser jag.
Tip är att använd pengarna och beställ något gott äta dricka i puben mittemot loungen. Den är inte billig men fräsch och har härlig terrass ut mot plattan. Klart better value for money enligt min mening
 

Olle K

Medlem
Jag brukar besöka den varje år. Kan hålla med om att städningen fungerar sådär. Men jag har aldrig varit med om dålig påfyllning.

Jag ska besöka den i slutet på månaden så jag hoppas på förbättring tills dess. Dock är det alltid mycket lugnare i loungen än på övriga platser på flygplatsen och det har ett stort värde också.
 

Hafermann

Medlem
Besökte igår (söndag). Dr Miles beskrivning ovan står sig bra.
Tycker loungen fyller sitt syfte helt ok. Godkänd i dryckesväg, däremot lämnar matutbudet mer att önska.
Hur som helst skönt med lite avskildhet och en GT innan hemfärd. :)
 

lucasd

Medlem
Var i denna lounge för några veckor sedan. Städningen var inte bra, men tyckte loungen var trevlig för något att dricka ändå. Speciellt med sol ute på terassen :)
 
Toppen