Senaste nytt

9h på Mexico City flygplats, vad göra?

Gnopps

Medlem
Tillsammans med frugan och 3-årig dotter anländer vi till Mexiko Citys flygplats med vid 10-tiden och åker sedan igen klockan 19. Vad kan vi hitta på? Är det lönt att ta sig in till staden? Om så, vart och hur?

Tacksam för förslag från andra som varit där.
 

Dr. Miles

Expert
Tillsammans med frugan och 3-årig dotter anländer vi till Mexiko Citys flygplats med vid 10-tiden och åker sedan igen klockan 19. Vad kan vi hitta på? Är det lönt att ta sig in till staden? Om så, vart och hur?

Tacksam för förslag från andra som varit där.

Åk inte med deras tunnelbana till stan. Det är i alla fall mitt råd...
 
Ta absolut en taxi in till Plaza de La Constitución. Det tar ca 20 min och är mycket billigt.
Det finns massor att titta på runt torget. Man kan även ta en Hopp on Hopp off buss från torget.
Det ger en mycket bra bild av staden och dess historia.

Jag har en reseblogg ifall du vill ta del av en reseupplevelse i och kring staden.
Jag gillar Mexico City skarpt.
 

agehall

Medlem
Det kan vara riktigt mycket trafik på väg till/från stan. I förrgår tog det över 1:30 att åka från hotellet till flygplatsen.

Taxi verkar i princip gratis, så ska du någonstans är det nog att rekommendera. Loungerna i T1 var inte direkt något att hänga i julgranen, så ska ni sitta där i 9h lär ni få långtråkigt. Dock hade de fungerande WiFi i både US Airways och AFs lounger.

För övrigt måste jag säga att jag är positivt överaskad av Mexico City. Det verkar vara en mycket trevligare stad än jag trodde det skulle vara. Önskar att man hade haft lite fritid där.
 
Toppen