Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

MXP

Medlem

Xpressen

Medlem
Tack för den, mycket goda nyheter med alldeles snart Businessnivån uppnådd också.
Någon som vet hur snart denna möjlighet till bokning blir aktiverad?

Vill minnas att den frågan ställdes för ett tag sedan och att svaret då var mer eller mindre direkt efter godkänd ansökan.

Nu är jag inte säker på att jag minns rätt men svaret borde finnas några sidor tillbaka i tråden.
 
  • Gilla
Reactions: MXP

Nightfly

Medlem
Jag ber om ursäkt om frågan är besvarad tidigare, men jag orkar inte läsa igenom 950 inlägg...

Jag har nått upp till +100 000 och kan boka Plus till Go-kostnad i hela världen, men när jag försöker boka Business på utresan och Plus på hemresan så får jag ingen poängrabatt på hemresan. Rabatten kickar bara in om jag bokar Plus både ut och hem. Någon som vet vad det beror på?
 
En klurig fråga. Jag har högsta fly premium-nivån just nu. Funderar på att säga upp mitt mastercard och att frugan skaffar ett (12000 poäng i välkomstbonus). Vi har idag point sharing, kommer hon att få nyttja fly premium i och med att vår pool har tjänat mycket poäng? Kan jag ha kvar mitt fly premium?
 

Big Birger

Medlem
Jag ber om ursäkt om frågan är besvarad tidigare, men jag orkar inte läsa igenom 950 inlägg...

Jag har nått upp till +100 000 och kan boka Plus till Go-kostnad i hela världen, men när jag försöker boka Business på utresan och Plus på hemresan så får jag ingen poängrabatt på hemresan. Rabatten kickar bara in om jag bokar Plus både ut och hem. Någon som vet vad det beror på?

Jag har högsta nivån, men stött på samma problem. Att det borde bli 60 000 poäng, men blir 90 000 (dvs utan rabatt) om jag väljer en sträcka i Business och en i Plus. Men igår bokade jag en hemresa från EWR i Business och betalade 36 000 poäng, och lade idag till ditresan i Plus och slutsumman blev då 60 000. Så det är fullt möjligt, även om SAS-webben kanske inte gillar det.
 

squeezen

Medlem
En klurig fråga. Jag har högsta fly premium-nivån just nu. Funderar på att säga upp mitt mastercard och att frugan skaffar ett (12000 poäng i välkomstbonus). Vi har idag point sharing, kommer hon att få nyttja fly premium i och med att vår pool har tjänat mycket poäng? Kan jag ha kvar mitt fly premium?
Nej. Läs q&a ang point sharing. Fly premium är personlig (som sig bör) annars skulle varenda släkt eller skolklass kunna skrapa ihop högsta.
Din personliga fly premium avslutas när du säger upp kortet. Du får inte behålla fördelen om du inte längre betalar för tjänsten.
 
Toppen