Senaste nytt

First class med ANA, tips?

Longreach

Medlem
Planerar att åka till Tokyo med ANA i first class, men har inte bestämt från vilken hub i Europa jag ska flyga från...

Funderar på LHR eller FRA, men kanske finns andra hubbar som är bättre? Var finns bästa förstaklass-loungen för ANA first resenärer?

Skulle gärna testa limo-service från lounge till planet, god mat, gott vin, coolast lounge?
 

Dr. Miles

Expert
Planerar att åka till Tokyo med ANA i first class, men har inte bestämt från vilken hub i Europa jag ska flyga från...

Funderar på LHR eller FRA, men kanske finns andra hubbar som är bättre? Var finns bästa förstaklass-loungen för ANA first resenärer?
ANAs nya First class, ANA First Square är endast tillgänglig på Tokyo Narita-Frankfurt/London rutter för tillfället.

Skulle gärna testa limo-service från lounge till planet, god mat, gott vin, coolast lounge?
Deras First class lounge på Tokyo Narita är lite bättre än Business class lounge, men inte samma nivå som Lufthansa First Class Terminal.
Jag tror inte ANA har limousine service från lounge till flygplanet. :confused:
 

Jacob

Medlem
London och Frankfurt har nya kabinen medan München och Paris har gamla (om jag minns rätt). Ingen limo någonstans.

I Europa är det nog ingen flygplats som väger mer än någon annan gällande lounger. På Heathrow kommer du in i Singapore Airlines första klass lounge, det borde vara den bästa, om någon. I Frankfurt och München blir det endast Senator loungerna. ANAs första klass lounge på Narita är helt OK, trevlig service, men inte alls upp till standard med några av de riktigt bra första klass lounger som finns i Europa och Asien.

I övrigt är ANA First absolut fantastiskt. Maten är makalöst bra. Sparar mina Eurobonus poäng just nu enbart för att för tredje gången få flyga ANA First.
 

Dr. Miles

Expert
London och Frankfurt har nya kabinen medan München och Paris har gamla (om jag minns rätt). Ingen limo någonstans.

Inte till flyget men det finns limousine service för First class passagerare som anländer till Tokyo Narita.
Dock biljetten måste vara ex-Japan OCH det gäller ej för bonusresa. :(
Welcome-Home Limousine Taxi Service

Samma kampanj, fast från USA.
ANA NArita Arrival Limousine Car Service

I 2009 fanns det en kampanj om helicopter transfer till Tokyo Ark Hills för First class passagerare.
Helicopter Transfer Service for First Class Passengers
 

flying

Medlem
London och Frankfurt har nya kabinen medan München och Paris har gamla (om jag minns rätt). Ingen limo någonstans.
.

Paris har också den nya kabinen.

Håller helt med Jacob om att ANA är er´n fantastisk upplevelse!! Dock kan det bli lite väl privat om man reser i sällskap med någon i de nya kabinerna.
 

Dr. Miles

Expert
Håller helt med Jacob om att ANA är er´n fantastisk upplevelse!! Dock kan det bli lite väl privat om man reser i sällskap med någon i de nya kabinerna.
Många i japansk forum klagade på nya First class suite, "ANA First Square".
De menade att det var ogenomtänkt av ANA att täcka även fönstersidan av väggen så att bara få fönster syns fråns stolarna vid fönsterplats.

Jag har inte testat själv ANA First, så kan jag inte uttala mig.
 

Yekermo

Medlem
I Frankfurt och München blir det endast Senator loungerna.

Dum fråga från en oinvigd - vad innebär Senator-loungerna? Är dessa de "vanliga" LH-business-loungerna? Dessa brukar ju vara väldit fullsmockade på FRA.

En annan fråga till Jacob - om du skulle välja mellan ANA First Square och Asiana First, vad väljer du?
 

A380*G

Medlem
Dum fråga från en oinvigd - vad innebär Senator-loungerna? Är dessa de "vanliga" LH-business-loungerna? Dessa brukar ju vara väldit fullsmockade på FRA.

En Senatorlounge är Lufthansas motsvarighet till Scandinavian lounge. Dvs, du kommer in med *G i de allra flesta (finns lokala undantag på vissa outstations). Businesslounger däremot är för de som inte har *G-status men som åker business class, eller som har FTL (LH*S).
 
Toppen