Senaste nytt

Hilton Honors tjäna poäng ???

Matsson

Medlem
Hej
Efter att ha blivit medveten flygbiljettskonsument tack vare detta forum tänkte jag likaledes bli medveten hotelgäst. Alltså har jag lusläst hotel trådar men behöver ett klargörande från någon kunnig ang. följande:
Vi reser med vår personal en gång per år och bokar 8-10 rum 3-4 nätter. Om vi t.ex väljer Hilton Budapest, bokar via deras sajt, krediterar mitt nyinförskaffade HH blue såg jag fram emot massor av egna gratisnätter på Maldiverna eller Waldorf i NY för mig och hustru matsson.
Dock efter ivrigt finstuderande av paragrafer läser jag att endast 2 av rummen kan krediteras betalaren d,v,s, jag.
Stämmer detta?
Nästa fråga gäller tierstatus. Kan jag få gold direkt genom att inneha AMEX plat, samt omedelbart göra nämnda bokning och spendera c:a $5000?
Ringer/mejlar jag customer service i UK?

Härliga nybörjarfrågor att ta tag i för er alla.......
 

Matsson

Medlem
Tack !
Skall göra detta omedelbart, sen gäller att Hilton finns där vi privat reser, mestadels sydostasien. Någon som testat t,e,x Millennium Bangkok, samt Hilton Singapore?
 

Alx

Medlem
Jag var på Millennium Bangkok i våras, hotellet är helt OK och har en bra lounge, även om det finns bättre Hilton och Executive lounges runt om i världen... Conrad Singapore var bra när jag var där, men det var 10 år sedan sist, så det har nog hänt en del sedan sist! :D

Du kommer att uppskatta din guldstatus. Hilton är väldigt konsekventa i sina uppgraderingar, förmåner m.m. aldrig något tjafs.
 

miles

Medlem
Millennium ligger dessutom bra till sightseeing nere vid floden, jag brukar rekommendera hotellet till förstagångsbesökare (och även andra, naturligtvis). Det är trevligt att kunna åka båt till sina turistaktiviteter :) Ett helt dugligt hotell, inget extraordinärt, men okej.
 

Matsson

Medlem
Vi passerar BKK4-5 ggr. Per år och har oftast bott på Four Seasons eller ShangriLa ,dock kan det vara kul at testa nåt annat även om läge och kvalitet är något sämre.
 

Gus

Medlem
Tack !
Skall göra detta omedelbart, sen gäller att Hilton finns där vi privat reser, mestadels sydostasien. Någon som testat t,e,x Millennium Bangkok, samt Hilton Singapore?

Jag tycker att Millennium Bangkok var superbra! Poolen är väldigt läcker och frukosten och utsikten över floden var suverän!
 
Toppen