Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

palmen

Moderator
Ok:D, om jag frågar rent allmänt hur det ser ut hos er andra medlemmar då? När och hur sker faktureringen för er platinumkort? Månadsvis eller årsvis? På mitt elit betalar jag årsvis i alla fall.
Man kan väl välja själv nu? Tidigare var det per år men har ändrats till per månad relativt nyligen.
 

MXP

Medlem
Funderar på att komplettera AmEx Elite & MC Premium med ett Platinumkort, åtminstone för fördelarna iochmed resor 2019. En fundering jag har är om jag som redan har ett AmEx Elite kan bli inbjuden och på så vis få bonusen? Jag har haft mitt Elite ett drygt år om det påverkar någonting? Tänkta värvare är min sambo som haft sitt ungefär en månad.
 

CoooC

Medlem
Funderar på att komplettera AmEx Elite & MC Premium med ett Platinumkort, åtminstone för fördelarna iochmed resor 2019. En fundering jag har är om jag som redan har ett AmEx Elite kan bli inbjuden och på så vis få bonusen? Jag har haft mitt Elite ett drygt år om det påverkar någonting? Tänkta värvare är min sambo som haft sitt ungefär en månad.

+1 på den frågan!
 
Funderar på att komplettera AmEx Elite & MC Premium med ett Platinumkort, åtminstone för fördelarna iochmed resor 2019. En fundering jag har är om jag som redan har ett AmEx Elite kan bli inbjuden och på så vis få bonusen? Jag har haft mitt Elite ett drygt år om det påverkar någonting? Tänkta värvare är min sambo som haft sitt ungefär en månad.

Enligt villkoren ska du inte få det, men folk rapporterar att poäng ändå brukar utbetalas.

Jag funderade ett ganska länge på om jag skulle orka skriva detta svar igen. Frågan ställs ca 1 gång per dag här på forumet.

Nu svarade jag ändå, men det borde vara en av de enklaste frågorna att få svar på om man använder sökverktyget eller Google (som länkar hit).
 

MXP

Medlem
Enligt villkoren ska du inte få det, men folk rapporterar att poäng ändå brukar utbetalas.

Jag funderade ett ganska länge på om jag skulle orka skriva detta svar igen. Frågan ställs ca 1 gång per dag här på forumet.

Nu svarade jag ändå, men det borde vara en av de enklaste frågorna att få svar på om man använder sökverktyget eller Google (som länkar hit).

Tack för ditt svar. Jag föstår att det är en vanlig fråga och försökte mig på sökverktyget (dock ej Google i detta fall) utan träff.
 

CoooC

Medlem
Enligt villkoren ska du inte få det, men folk rapporterar att poäng ändå brukar utbetalas.

Jag funderade ett ganska länge på om jag skulle orka skriva detta svar igen. Frågan ställs ca 1 gång per dag här på forumet.

Nu svarade jag ändå, men det borde vara en av de enklaste frågorna att få svar på om man använder sökverktyget eller Google (som länkar hit).

Har någon lyckats bjuda in sig själv och få poäng både för värvning och för att bli värvad? :p

OBS! Frågan är skämtsamt formulerad. Påhopp undanbedes.
 
Last edited:

Niclas.J

Medlem
Funderar på att komplettera AmEx Elite & MC Premium med ett Platinumkort, åtminstone för fördelarna iochmed resor 2019. En fundering jag har är om jag som redan har ett AmEx Elite kan bli inbjuden och på så vis få bonusen? Jag har haft mitt Elite ett drygt år om det påverkar någonting? Tänkta värvare är min sambo som haft sitt ungefär en månad.

Jag hade Amex SAS Premium när jag ansökte om Platinum, och fick startbonusen. Men det verkar som sagt vara lite olika från fall till fall.
 
Toppen