Senaste nytt

Passbook i iOS 6

bL0m

Medlem
Hej,

I samband med att nya iPhone 5 lanserats så har Apple även visat lite nya gadgets i iOS 6 operativet.

En rolig nyhet är Passbook som redan nu fungerar med Delta och även med hotellkedjan Starwood. Kort och gott så är detta ingen större nyhet då liknande lösningar på mobiltelefonerna finns idag, men det är lite kul att detta finns som alternativ till oss resenärer.

Untitled.jpg

Edit:

Nu har jag hittat en länk där de sammanfattar denna applikation:

http://www.quora.com/Passbook-iOS-a...e-wallet-Passbook-impact-other-mobile-wallets

Passbook is an iOS 6 app fully integrated into iOS 6 with developer APIs to extend current features to other iOS apps. Passbook will have APIs for centrally locating just about all gift cards, loyalty cards, reward cards, incentive cards and ticketing.
 
Last edited:

Bamsefar

Medlem
Vad: En möjlighet att samla alla dina medlemskort i mobilen.

Inget direkt nytt som sagt, mer än att Apple lagt in det i sin egna programvara ?

För övrigt är jag förvånad att man inte kom med något nytt med iPhone 5 - visst jag hatar Apple för sitt j*vla patentstrulande. Men var detta allt man har att komma med ? Apple - this is your wake up call !!
 

bL0m

Medlem
Vad är det och hur fungerar det?

Apples Keynote pågår fortfarande och jag hoppas att kunna komplettera med mer information antingen ikväll eller under morgondagen.

Se det som en digital mapp där du bläddrar mellan dina digitala bokningar för flyg och hotell. Jag tror även att du kan samla dina medlemskort i denna applikation (Som Bamsefar nämnde).
 

bL0m

Medlem
Apples Keynote pågår fortfarande och jag hoppas att kunna komplettera med mer information antingen ikväll eller under morgondagen.

Se det som en digital mapp där du bläddrar mellan dina digitala bokningar för flyg och hotell. Jag tror även att du kan samla dina medlemskort i denna applikation (Som Bamsefar nämnde).

EDIT:

Läs mitt första inlägg så finns det en länk där denna applikation sammanfattas så här:
Passbook will have APIs for centrally locating just about all gift cards, loyalty cards, reward cards, incentive cards and ticketing.

Ni som vill följa keynoten så kan ni titta på denna länk:
http://www.engadget.com/2012/09/12/apple-iphone-5-liveblog/

Det är enbart bilder från en fotograf samt en person som bloggar om alla aktivitet.
 
Last edited:
Lite besviken på iPhone 5, ska man ta sig till USA och göra en krona ändå kanske:confused:
Släpps dock ganska nära inpå i Sverige så är nog inte så värt egentligen.

Den är sjukt snygg ja, men det är väl typ allt.

Kommande Lumia 920 slår den väl på typ alla punkter förutom tunnhet, vikt osv men hur viktigt är det? ...
Batteritiden är det största av skämt, mycket lägre än t.ex Samsung SII som redan har dålig..

Nåväl, får se vad vad prislappen landar på men eftersom det är Apple så får man väl gissa på runt 6-7000 SEK i Sverige vilket är 40-50% överpris om man ser till vad man får..
 
Last edited:
Toppen