Senaste nytt

Vad samlar ni på? Förutom poäng och stämplar i passet

P.E.

Medlem
Samlar ni på er något utöver poäng, boardingkort, passtämplar etc. under era resor. Och i så fall, vad?

Farn har under åren samlat på sig kartonger med tändsticksaskar från hotell och restauranger världen över.

'09 fick jag för mig att börja samla på Hard Rock Café T-shirts.
Har för närvarande tröjor från:
- Washington D.C.
- New York
- Miami
- Orlando
- Chicago
- Hong Kong
- Tokyo Roppongi
- Tokyo Yyeno Eki
- London
- San Francisco
- Seattle

Utöver ovanstående restauranger har jag ätit på följande Hard Rocks utan att ha köpt en tröja:
- Stockholm
- Göteborg
- Köpenhamn
- Paris
- Hollywood, CA

Så samlar ni på något tillsynes meningslöst? Servetter, drinkunderlägg, otländska jubileumsmynt, starbucksmuggar, nyckelringer eller något annat mer eller mindre spännande? :D
 

Jacob

Medlem
Det var länge sedan jag slutade köpa souvenirer och krimskrams på resor, annat än möjligtvis lokaltillverkade saker och då pratar vi genomtänkta inköp, saker som i alla fall behövdes.

Däremot har jag faktiskt en liten samlarhobby och det är att köpa en kylskåpsmagnet från varje större stad jag besökt, i alla fall städer utanför Europa. Har hållit på med detta i tre år nu och har kommit upp i 25 st så här långt. Som ytterst morgontrött person blir man på ganska gott humör när man får börja dagen med att titta på magneter från exotiska länder.

217972_10150988728456434_1474706284_n.jpg
 

rvarttinen

Medlem
Vaccinationer! Jag har nästan full pott i gula boken nu. Saknar väl två eller något sådant..

Samma här! Har fått någr extra sidor insatta i gula boken.

Annars, ja, försöker låta bli ta med mig något. Men brukar ta med mig produkter från hotellen, om de är bra. Det har också blivit t-tröjor från konferenser. Samlade ihop en stor kasse nyligen och gav bort nästan alla. Några använder jag, ... på landet.
 

miles

Medlem
Jag samlar egentligen inte Starbucksmuggar självmant, men tydligen går det ett rykte i min vänkrets att jag gör det så jag får dem i present i tid och otid :) Annars är jag dålig på att samla. Samlar mest minnen från mina resor.
 

Kricka

Medlem
Jo, "gula boken" börjar göra skäl för namnet ! Där finns fyra vacc mot gula febern m.m.
men även smittkoppsvacc...
På den tiden man fick ha tändstickor med sig i handbagaget så blev det många askar
från både när och fjärran men nu blir det på sin höjd en kulspetspenna från hotellet
 

Storsteffe

Medlem
Försöker köpa en hatt om jag hittar nån vettig, började med en Stetson i San Antonio 1992 och sen vill jag gärna ha en ny på mig när jag åker hem, saknar AA flighter från den tiden då de alltid tog väl hand om hatten under resan :) Tycker det är skandal när det inte finns en hylla reserverad för hattar på planen :D
 
Toppen