Senaste nytt

Star Alliance Lounge i Bukarest (OTP)?

nemme

Medlem
Jag har fått lite väl många timmar över i Bukarest och försöker finna om det finns en lounge för Star Alliance Gold på OTP. Är det någon här som vet och kanske har testat den?
 

Jacob

Medlem
Jag tror inte det finns någon dedikerad Star Alliance guld lounge men förmodligen har det flygbolag du flyger med avtal med någon tredjepartslounge på flygplatsen.

Vilket bolag åker du med?
 

Jacob

Medlem
Tittar man på Austrians hemsida under lounger verkar det som du har tillgång till en lounge som heter Dacia. Öppen 05.30-23.30.
 

Rob_flyer

Medlem
Senast jag var där var loungen en trappa upp direkt efter passkontrollen. Tredjepartslounge där *G ger tillträde. Fritt wifi, lite snacks och dryck. Helt ok, men jag var inte där mer än 45 minuter.
 

ulagun

Medlem
.
Det är faktiskt två, identiska lounger mitt emot varandra!
Bara att välja!!!
Ljust, rymligt och fräscht, men utöver snacks och enormt utbud av youghurt inget mer ätbart. Fast-food ställena i avgångshallen riktigt dyra jämfört med inne i Bukarest så stilla hungern innan du kommer till flygplatsen.
Rob-flyer var liksom vi där ca.45 minuter och OK. Ett par timmar tror jag kan bli långtråkigt, utbud av engelskspråkiga tidningar, magasin etc väldigt magert.
 

nemme

Medlem
Underbart forum med snabba svar. Jag tackar.

Då jag fick tydligt svar på min fråga så bestämde jag mig för at åka ut till flygplatsen lite tidigare då jag inte orkade släpa runt på alla sakerna.

Så jag kan ge en liten uppdatering på läget. Jag hittade faktiskt 3 lounger. En var bara för Business class biljetter som låg ganska långt in i avgångshallen. Däremot så fanns det två stycken andra lounger precis som ulagun nämnde. Dessa två ligger en bit efter säkerhetskontrollen och har varsin rulltrappa upp. Den vänstra från säkerhetskontrollen sett tillhör Tarom och är för Skyteam medlemmar. Medan den till höger är till för star alliance gold. Det var ganska dåligt skyltat vad som gällde så man fick fråga sig fram.

Det är en helt ok lounge med utsikt över gaterna. Mycket dryck och snacks, men ingen mat vad jag har hittat förrutom youghurt.
 
Toppen