Senaste nytt

"Stulen" reserapport av JohnnyJet

Storsteffe

Medlem
Är antingen för lat eller så njuter jag för mycket när jag är ute och reser för att skriva en egen reserapport, kan bero på att jag bara reser långt för nöjes skull. Därför dristar jag mig att posta en länk som jag tycker beskriver det som jag anser är positivt med SAS Biz. Själv föredrar jag BA eller rättare sagt är jag nog en BA-fan men kan inte förtränga att jag varit mycket nöjd med SAS trots sämre hårdvara. Vore det inte för att resmönstret inte passar SAS och att priserna enligt min mening är fel så kunde det nog vara hugget som stucket. Här kommer den iaf och om det inte är ok att "stjäla" till detta forum får ni gärna ta bort den.
SAS Business Class
 

Stefan62

Medlem
Det gav ju en helt annan bild av SAS C-klass på long-haul än vad jag fått intrycket av - positivt!

Vad - förutom stolen - är bättre på andra bolag?
 

P.E.

Medlem
Det gav ju en helt annan bild av SAS C-klass på long-haul än vad jag fått intrycket av - positivt!

Vad - förutom stolen - är bättre på andra bolag?

Har inte testat någon annan C-produkt än SK's och LH's, men SAS vinner över Lufthansa på alla punkter förutom stolen i LH's nya C-kabin. :)
 

agehall

Medlem
Det gav ju en helt annan bild av SAS C-klass på long-haul än vad jag fått intrycket av - positivt!

Det är rätt många här (och på andra forum) som gnäller på SAS C-produkt. Och visst finns det en hel del att önska, men det beror även lite på hur man är som person. Jag har gjort några longhauls på SK C och jag har alltid "klickat" med besättningen och tyckt att servicen varit utmärkt. Det finns säkert bättre hårdprodukter, men jag är nöjd med SAS stol - är man van vid economy så är den himmelriket...

Men ska man nu betygssätta SAS, så får de kanske inte toppbetyg rakt över, men det man ska komma ihåg är att lägsta nivå på betygsskalan hos BC.se medlemmar ligger ganska högt...
 

Storsteffe

Medlem
Det gav ju en helt annan bild av SAS C-klass på long-haul än vad jag fått intrycket av - positivt!

Vad - förutom stolen - är bättre på andra bolag?

BA har bättre IFE och lounger. Sen är det ju det där med destinationer och priserna, det brukar oftast bli 5-7 tusen dyrare med SAS och ofta hamnar man i eco efter byte i USA, med BA så är det alltid F eller C.
 

gdaily

Medlem
Lika dålig som jag tycker SAS inom Europa är, lika bra tycker jag SAS C över Atlanten är. Visst, det finns bättre produkter, men då oftast med mellanlandning för mitt resemönster.
 

Creades

Medlem
Det är absolut inget fel med SAS produkt till US. Men man får fråga sig om den är värd kostnaden om man jämför med BA, LH och andra
 

NotRyan

Medlem
Det gav ju en helt annan bild av SAS C-klass på long-haul än vad jag fått intrycket av - positivt!

Vad - förutom stolen - är bättre på andra bolag?

Hur är det dom brukar säga? Den man älskar agar man... Jag tror att man lägger an en mer kritisk ton till sin hatkärlek :)

Däremot har jag inget till övers för bolag som sysslar med social dumpning, är arbetstagarfientliga eller som behandlar och/eller kallar sina kunder för idioter...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen