Senaste nytt

Billigaste Star Alliance Gold någonsin! (Endast för personer -26år)

Palazzi

Medlem
När jag letade runt efter biljetter till ett MR nyligen så insåg jag vilken som troligen är den billigaste vägen till Star Alliance Gold, någonsin!

Resorna bör krediteras till Aegean Miles & Bonus.

Första resan bokas på kampanjpris med Ethiopian Airlines, ARN-ADD-DKR T/R med 100% intjäning för 5.742kr

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Resan ger 14.964miles

Andra resan bokas med SAS ungdom ARN-MLA T/R för 1.770kr


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Resan ger 3373miles

Inklusive startbonusen om 1000miles har du redan 19.337miles

Då behöver du bara en enkelresa på 700miles i SAS ungdom (sista minuten) för att nå Gold. Om du lyckas hitta en resa för under 500kr så har du fått ett Star Alliance Gold för under 8.000kr.
 

Palazzi

Medlem
Vilkor för Ethopian-biljetten?

Jag hinner inte titta på exakta villkor nu, men för Semi-flex tror jag det är 25 euro i ändringsavgift. Återbetalning är endast 300 Euro T/R vid avbokning.

Hur det är med Stop-over i ADD vet jag inte. Kanske någon kan kolla fare rules :)

Visumregler låter jag också vara osagt...
 

Senator

Moderator
Vågar man åka till DKR i Economy? ;)

intressant ställe, tyckte det såg hyfsat städat ut i TAP Y under mina två resor dit. Men kanske en intern-afrikansk flygning är annorlunda :p

Alltid intressant när man åker från Afrika är när burkar med insektsmedel kommer fram precis innan avresa, och alla luftvägar får en rejäl rensning
 

Dr. Miles

Expert
Visumregler låter jag också vara osagt...

Så här ser visumreglerna ut.
TIMATIC - Visa & Passport Information

TIMATIC skrev:
National Sweden (SE)
Transit Ethiopia (ET)
Destination Senegal (SN)

Connecting Country:
Ethiopia (ET)

TWOV (Transit Without Visa):
Visa required, except for Holders of onward tickets for a max. transit time of 12 hours.

Visa Issuance:
Visa required, except for A transit visa can be obtained on arrival if transit exceeds 12 hours.
Fee: USD 20.- (single transit) or USD 30.- (double transit).
(SEE NOTE 32358)

NOTE 32358: Not applicable to those being of Eritrean or Somalian origin.​

Destination Country:
Senegal (SN)

Passport required.
- Passport and/or passport replacing documents must be valid at least 3 months on arrival.

Passport Exemptions:
- Holders of a National Identity Card:
- issued to nationals of Sweden, provided travelling in an organised group.

Visa required, except for A stay of max. 3 months, nationals of Sweden.

Minors:
- WARNING! In accordance with European Union (EU) Legislation, all minors who are nationals of Sweden will be expected to hold their own passport or National ID Card (where applicable) when departing from Bulgaria, Cyprus, Romania or a Schengen Member State.

Additional Information:
- Extension of stay possible for an additional 3 months for nationals of Sweden by applying for a resident card at the Foreign Police.​
 
Toppen