Senaste nytt

Vilka extra köp på hotellet räknas som poänggrundande?

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag har nu fått poäng från min vistelse på IC Berlin och ser att man har räknat bort alla extra köp som jag lagt till rumsräkningen i hopp om poäng.

Jag uppgraderade till lounge access, denna tycker jag att det borde räknas som poäng grundande.
Köpte biljetter hos conciergen (förstår om det inte räknas)
Samt handlade lite prylar i spa-avdelningen. (osäker om detta borde räknas)

Vilka är era erfarenheter?
 

Agö

Medlem
Hej,
Jag har nu fått poäng från min vistelse på IC Berlin och ser att man har räknat bort alla extra köp som jag lagt till rumsräkningen i hopp om poäng.

Jag uppgraderade till lounge access, denna tycker jag att det borde räknas som poäng grundande.
Köpte biljetter hos conciergen (förstår om det inte räknas)
Samt handlade lite prylar i spa-avdelningen. (osäker om detta borde räknas)

Vilka är era erfarenheter?
Detta måste väl regleras i deras allmänna villkor?
 

Kris

Medlem
Hej,
Jag har nu fått poäng från min vistelse på IC Berlin och ser att man har räknat bort alla extra köp som jag lagt till rumsräkningen i hopp om poäng.

Jag uppgraderade till lounge access, denna tycker jag att det borde räknas som poäng grundande.
Köpte biljetter hos conciergen (förstår om det inte räknas)
Samt handlade lite prylar i spa-avdelningen. (osäker om detta borde räknas)

Vilka är era erfarenheter?
Nu har jag inte kollat T&C, men...
Mht IC Berlin fick jag en känsla av att de snålar/bråkar (kanske helt i linje med T&C?). Fick endast ett av två rum krediteras (se separat tråd) samt det var allmänt roddigt förra gången igen för att få poängkreditering rätt (kommer inte ihåg exakt vad som var fel, men jag fick mailväxla en del för att få det rätt).

På stays på annat håll vill jag minnas att extra expenses såsom restaurang, klubbsalong, bar etc. oftast är poängrundande. Dock inte skatter.
 

chrisljo

Medlem
Bodde akkurat på hotellet selv, og etter dekomponering av regning og "earning details", same tatt hensyn til city tax og to nivåer av moms:

Fikk poeng for romrate minus 7% moms og city tax.

Fikk IKKE poeng for Club tillegg (helt enig at dette burde gitt poeng).

Fikk som vanlig ikke poeng for CAR transfer.

Fikk poeng for room service minus 19% moms.
 

Kris

Medlem
Hej,
Jag har nu fått poäng från min vistelse på IC Berlin och ser att man har räknat bort alla extra köp som jag lagt till rumsräkningen i hopp om poäng.

Jag uppgraderade till lounge access, denna tycker jag att det borde räknas som poäng grundande.
Köpte biljetter hos conciergen (förstår om det inte räknas)
Samt handlade lite prylar i spa-avdelningen. (osäker om detta borde räknas)

Vilka är era erfarenheter?
Ny datapunkt från IC Berlin. Bokade två rum, varav ett för poäng till vilket jag köpte till Club access. Vi utcheckning fick jag enligt önskemål allt överfört på en räkning och "Club supplementary fee" var poänggrundande. Så även en ytterst eminent middag på Hugos på toppen av West wing (Restaurangtips i Berlin? | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor Kan tilläggas att F&B-delen gav fler poäng än rummet denna gång :)

Vet inte om de blivit generellt mer generösa med e.g. extra fees som poänggrundande, eller om de bjuckat på det då jag spenderat en del nätter där under senaste åren. (Eller alternativet totalt slump...)
 
Toppen