Där sa du något, det kan förklara varför standardberäkningar (för ”västerlänngingar”) inte ger samma resultat.Det sägs att en del av japanerna/asiaterna saknar (eller har för lite) enzymer som bryter ner alkohol i kroppen.
Kan det vara det som är orsaken?
Framförallt, inte samma resultat som vikingarna.Där sa du något, det kan förklara varför standardberäkningar (för ”västerlänngingar”) inte ger samma resultat.
OT, dricker man så mycket så är väl risken att man ligger där och skaver i 542 minuter utan att något händer...Jag klabbade till det med Promilleräknare / promillehalt / dryckernas kalorier | Räknare.net och fick det till 1,92 promille 13h efter start.. 25h efter start blev det ca 0,3... Något stämmer inte
Edit: Byter jag ut ölen mot stora öl (50cl) så blir det 1,07 efter 25h.. fortfarande en bit kvar.
Kul kuriosa man får med kalkylatorn... ”Alkoholmängden du druckit innehåller ungefär 3005 kcal energi . För att förbränna den ska du ha sex i 542 minuter.”
Nästa gång du har fått ligga i nio timmar (!) - skriv en notis här så skall jag hjärtligen gratulera till den imponerande uthålligheten!OT, dricker man så mycket så är väl risken att man ligger där och skaver i 542 minuter utan att något händer...
Kommer ju ofta med gedigen träning!alkisar tål rejält mycket utan att det märks utåt
Det sägs att en del av japanerna/asiaterna saknar (eller har för lite) enzymer som bryter ner alkohol i kroppen.
Kan det vara det som är orsaken?
Nu blev det så att obligatorisk alkoholtest av alla piloter före flygning i Japan.Japans infrastruktursminnisteriet har fått nog med senaste skandal av piloterna, så de ska hålla ett möte om eventuell sharpning av lagen/rutinen nästa vecka.
国交省、パイロット飲酒基準の検討会 20日に初会合
Sankei skrev:微量のアルコールでも乗務禁止 操縦士の検査義務化
2018.12.19 19:15社会事件・疑惑
航空各社で操縦士の飲酒に絡む不祥事が相次いでいる問題で、国土交通省は19日、国内で運航する航空会社を対象に、乗務前の操縦士すべてのアルコール検査を義務化し、微量でもアルコールを検知すれば、乗務を禁止する新たな方針を明らかにした。詳細をさらに検討し、航空法に基づく通達などを行うとしている。
国交省によると、現行は基準値がないアルコール濃度について、自家用機を含む全操縦士を対象に呼気1リットルあたり0・09ミリグラム、血液1リットルあたり0・2グラムを「操縦能力に影響がある」濃度として設定。基準以下でも正常な運航ができない場合は、乗務を禁止とする。
一方、多数の乗客を乗せる航空会社の旅客機操縦士は「体内にアルコールがある時点で不適切」と判断。微量のアルコールでも乗務を認めない。国交省によると乗務前の操縦士全員にアルコール検査を義務づけるのは世界で初めてという。