Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

Jönsson

Medlem
Tomato tomatoe haha. Du har såklart rätt.


So may be it. Credibility från någon som i slutet av juli säger att bolaget ska tjäna 1,25-1,35 miljarder euro, för att sedan 1/10 vinstvarna och sätta 1,10-1,20, är för mig obefintlig sedan länge. För mig är han en tomte, men visst väcker han uppmärksamhet och det heter väl ”all publicity is good publicity”
Det är numera norm att en stor del av västvärldens befolkning lyssnar till allt vad tomtar har att säga. Även om det råkar vara någon uppenbart förvirrad sociopat på twitter.
 

squeezen

Medlem
Det är numera norm att en stor del av västvärldens befolkning lyssnar till allt vad tomtar har att säga. Även om det råkar vara någon uppenbart förvirrad sociopat på twitter.
”Ingen nämnd, ingen glömd” men personens hår odlas här:

393176E5-9A7D-41B5-AAEE-46BF25B5BF04.jpeg
 

CarlT

Medlem
Kanske bara är jag men är inte Norwegians(NAS) öde lite överdrivet beroende av Bank Norwegian(NOFI)? Om inte NOFI börjar klättra ordentligt på börsen ser det ut som att det blir nyemission strax då NAS kommer bryta mot sin kovenant för nedre gräns för eget kapital, för flygbolaget blöder ordentligt men har kunnat dölja det lite tack vare sina aktier i NOFI.
 

011430121

Medlem
Norwegians aktie har inte varit roligt att äga den senaste månaden för de som har placerat i den.
Nedgång på ca 15% de senaste 20 dagarna.
Sedan årsskiftet är det +- 0, och det är samma utveckling som Oslobörsen har haft.
Undrar vad Gatwicks avstängning kostat Norwegian.
Jag har missat om IAG har avyttrat den post på runt 5% som de investerade i bolaget.
@Homer har nog koll på det.
 

Ricci

Medlem
Norwegians aktie har inte varit roligt att äga den senaste månaden för de som har placerat i den.
Nedgång på ca 15% de senaste 20 dagarna.
Sedan årsskiftet är det +- 0, och det är samma utveckling som Oslobörsen har haft.
Undrar vad Gatwicks avstängning kostat Norwegian.
Jag har missat om IAG har avyttrat den post på runt 5% som de investerade i bolaget.
@Homer har nog koll på det.
Var det inte till sommaren 2019 IAGs bud ligger till?
 
Toppen