Senaste nytt

Förmåner vid bokning åt annan

Hej,

Lite grön på det här med lojalitetsprogram inom hotell och har en fundering. Jag har status inom IHG, Radisson och GHA. Får man normalt del av förmåner som exvis guaranteed upgrade om man bokar och betalar åt någon annan (Fru Flygare) utan att bo själv?
 

Hachans

Medlem
Hej,

Lite grön på det här med lojalitetsprogram inom hotell och har en fundering. Jag har status inom IHG, Radisson och GHA. Får man normalt del av förmåner som exvis guaranteed upgrade om man bokar och betalar åt någon annan (Fru Flygare) utan att bo själv?

Nix. Det brukar heta att förmånsinnehavaren måste bo. Annars hade det varit en stor industri att boka åt andra.
 

Senator

Moderator
I principen är förmånerna personliga. Men jag har på Hilton bokat ett antal gånger åt närstående: bror, förälder eller väldigt nära vänner. I det fallet har jag kontaktat hotellet och varit 100% transparent och frågat om hjälp. Aldrig fått ett nej så långt.
 

Alf

Medlem
Förmånen är personlig precis som @Senator skriver. Jag har dock bokat åt hustrun och medföljande väninna och ibland till något av barnen på Radisson och fått poängen. Jag har då betalt vistelsen med mitt kreditkort.
 
I principen är förmånerna personliga. Men jag har på Hilton bokat ett antal gånger åt närstående: bror, förälder eller väldigt nära vänner. I det fallet har jag kontaktat hotellet och varit 100% transparent och frågat om hjälp. Aldrig fått ett nej så långt.
bra tips, jag gör ett försök med IC där jag har Amb. Ingen större förlust om det inte går vägen
 
Har bokat åt min fru och son på Radisson i uppsala (är RRG) vid ett tillfälle. Den gången hade jag inte sagt något till hotellet och det fick följden att de ringe upp mig när min fru skulle checka in. Det enda de verkade vilja kolla var att det var ok att hon fick checka in själv utan att jag var där. Det blev uppgradering och poäng. Om jag gör det vid något annat tillfälle ska jag göra som @Senator tipsar om.
 
Toppen