Senaste nytt

Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite

squeezen

Medlem
Kanske man skulle hoppa på AMEX tåget igen. Får jag som värvad dennna gång tre månader gratis samt 22500 extrapoäng efter en viss spend? Sa upp mitt Elite betalkort förra julen och har endast ett platinum-betal kvar. Borde gå att bli värvad då?
Lite samma svar som tidigare fått:
Det är ingen rättighet enligt reglerna, som säger nya amex kunder. Dvs ”nya personnummer” så att säga. Men det finns många exempel på personer som fått trots redan innehav utav en amexprodukt. Undertecknad är en av dem. Så till att bli värvad och det finns iaf en god chans.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Lite samma svar som tidigare fått:
Det är ingen rättighet enligt reglerna, som säger nya amex kunder. Dvs ”nya personnummer” så att säga. Men det finns många exempel på personer som fått trots redan innehav utav en amexprodukt. Undertecknad är en av dem. Så till att bli värvad och det finns iaf en god chans.

Jag provar. Inte haft något kreditkort tidigare från Amex så kanske god chans till extrapoängen. Behöver nog dem då jag har 188000 eb intjänat sista 12 månaderna. Vill inte mista högsta flypremium. Använder en av länkarna på BC sista oktober för avgiftsfritt nov-jan. Får gå på reserapporterna och se vem jag tycker förtjänar bonus mest ;)
 

DOEL

Medlem
Ifall man har sas amex Elite i nuläget (betalkort) och skulle bli inbjuden till elite kreditkort (förstår att det inte är säkert att man får bonusen men ev.) och detta går igenom kan man då säga upp betalkortet lite om några veckor och ändå behålla sin bonus tror ni? (Är bortrest just nu så vill inte riktigt avsluta betalkortet innan jag är hemma igen, vill samtidigt byta med tanke på försämrade vilkor och man tar ju gärna lite poäng på köpet.)
 

gneken

Medlem
Ifall man har sas amex Elite i nuläget (betalkort) och skulle bli inbjuden till elite kreditkort (förstår att det inte är säkert att man får bonusen men ev.) och detta går igenom kan man då säga upp betalkortet lite om några veckor och ändå behålla sin bonus tror ni? (Är bortrest just nu så vill inte riktigt avsluta betalkortet innan jag är hemma igen, vill samtidigt byta med tanke på försämrade vilkor och man tar ju gärna lite poäng på köpet.)
Ja det bör gå, hade en kompis som sa upp sitt kort efter bara två dagar då hon var missnöjd med kortet då den inte fungerade på flera sidor när hon skulle handla.mina poäng kom in som de skulle.
 

agehall

Medlem
Ifall man har sas amex Elite i nuläget (betalkort) och skulle bli inbjuden till elite kreditkort (förstår att det inte är säkert att man får bonusen men ev.) och detta går igenom kan man då säga upp betalkortet lite om några veckor och ändå behålla sin bonus tror ni? (Är bortrest just nu så vill inte riktigt avsluta betalkortet innan jag är hemma igen, vill samtidigt byta med tanke på försämrade vilkor och man tar ju gärna lite poäng på köpet.)
Att du säger upp ditt gamla betalkort har ju ingen inverkan på att du får bonus för att du skaffar en ny produkt.
 

DOEL

Medlem
Vad är det för skillnad för mig om jag blir inbjuden av någon eller om jag bara ansöker själv?

Blir du värvad får den som värvar poäng som bonus och om du handlar för ett visst belopp inom 3 månader (beror på kortet du ansöker om) får du samma mängd poäng. Beroende på vilken kampanj som gäller får du ibland även reducerad årsavgift. Ansöker du själv får du inga poäng. Kampanjer om årsavgift varierar också om du ansöker själv. Du kan se hur mycket du får för inbjudan i villkoren nedan.
 

Attachments

  • B4CF7CEB-D519-4838-8423-1543D7D5CEB2.png
    B4CF7CEB-D519-4838-8423-1543D7D5CEB2.png
    116,8 KB · Visningar: 310
  • 9596C2DE-6736-4BC8-895C-33C833F76159.png
    9596C2DE-6736-4BC8-895C-33C833F76159.png
    123,2 KB · Visningar: 316
  • F55AB3C7-F516-49B8-844D-0B6D0D04610C.png
    F55AB3C7-F516-49B8-844D-0B6D0D04610C.png
    120,8 KB · Visningar: 313
  • 0385950B-2FEC-407D-99F7-C2F2BD4BC1C2.png
    0385950B-2FEC-407D-99F7-C2F2BD4BC1C2.png
    119,9 KB · Visningar: 315
Så var det dags för +25% kampanj på värvning igen!, gäller fram till 7 Nov.
7500p för Classic
15000p för Premium
22500p för Elite

Har en kollega som fick en länk genom mig för värvning. Jag har Classic för tillfället, men kollegan valde Elitekortet. Kommer jag då få 7500poäng eller 22500poäng för detta?
 

M.K

Medlem
Jag provar. Inte haft något kreditkort tidigare från Amex så kanske god chans till extrapoängen. Behöver nog dem då jag har 188000 eb intjänat sista 12 månaderna. Vill inte mista högsta flypremium. Använder en av länkarna på BC sista oktober för avgiftsfritt nov-jan. Får gå på reserapporterna och se vem jag tycker förtjänar bonus mest ;)

Läste igenom reserapporterna som var av mycket hög kvalitet. Jag fastnade dock särskilt för @Brandten denna gång. Idag kom Elite kortet hem i brevlådan, så ska se till att besöka lokala ICA redan i kväll så du får dina välförtjänta poäng! Hoppas de kommer till god användning och jag ser fram mot nästa galna reserapport från Dig på vårt eminenta forum Businessclass! :D
 
Toppen