Senaste nytt

Bra hotell i Hilton hotell kedjan med "låga poäng priser"

Abbs

Medlem
Hilton Melaka har exempelvis ökat från 5k -> 20k :(
Det är det inte värt. Bodde där vid öppning så de kan visserligen ha förbättrats, men cash priset är runt 500kr per natt.

Och Hilton Malaysia Expert är att ta i, jag har inte bott på alla :p Finns ju ett Hilton i Kuching och ett i Kota Kinabalu om man vill till Borneo.
 

ulagun

Medlem
Hilton ökade poängkostnaden för en mängd "billiga" hotell i vid månadskiftet - bland annat Hilton Salalah Oman från 10k -> 20.
Betalade 5.000 poäng i januari i år, med någon rabatt för vi stannade 10 dagar, samt avdrag på all inclusive priset eftersom vi hade frukost som diamond.
20.000 poäng är det absolut inte värt. Har varit där några gånger och märkt att klientelet förändrats, Solresors lugna svenskturister är borta. Ersatta med östeuropeiska turistgrupper som verkligen (ut)-nyttjar all-inclusive baren till max.....
 

Tonton

Medlem
Betalade 5.000 poäng i januari i år, med någon rabatt för vi stannade 10 dagar, samt avdrag på all inclusive priset eftersom vi hade frukost som diamond.
20.000 poäng är det absolut inte värt. Har varit där några gånger och märkt att klientelet förändrats, Solresors lugna svenskturister är borta. Ersatta med östeuropeiska turistgrupper som verkligen (ut)-nyttjar all-inclusive baren till max.....

De ökade till 10k i April (när ombildningen av programmet rullades ut) och sedan nu 1 oktober till 20k.

Tack för "recensionen". Oman är annars en destination jag verkligen vill besöka. Får kanske bli att välja ett annat hotell i så fall.
 

ulagun

Medlem
De ökade till 10k i April (när ombildningen av programmet rullades ut) och sedan nu 1 oktober till 20k.

Tack för "recensionen". Oman är annars en destination jag verkligen vill besöka. Får kanske bli att välja ett annat hotell i så fall.

Nu är vi lite OT.
Oman är trevligt land att besöka. Helt annorlunda än Dubai/Abu Dhabi. Mer konservativt, lugnare men även väldigt vänligt. Inga enorma skrytbyggen här inte. (Var väl Sheraton som försökte sig på bygga högre än tillåtet. Stoppades.Stålskelettet står nog fortfarande kvar ;) )
Alternativ hotell vi bott på ( som IHG medlemmar) är Crowne Plaza i Salalah, helt OK vid stranden.
I Muscat både Crowne Plaza samt Intercontinental. Bägge strandnära och bra lounger och pooler..
Trots att Intercontinental måste ha hotellvärldens fulaste fasad anser jag det vara snäppet bättre. Väldigt bra lounge, fantastisk personal samt utöver vanliga familjeplaskbadpoolen har de en riktig swimingpool med betoning på simma.
 

jerixon

Medlem
Trista är att Doubletree KL har tagit bort.
Det var bra value för poängen.
Petaling Jaya tror jag även det är grymt calue för ett par dagar relax!
Kan verkligen reka Penang dock som sjukt bra value.
Har bokat dessa 10k i Juni:
Panama, Guatemala
Har även en natt bokad vid ankommst till Bali på deras 5k flygplatshotell.
Kan ge lite reviews när jag varit där :)
 

Abbs

Medlem
Trista är att Doubletree KL har tagit bort.
Det var bra value för poängen.
Petaling Jaya tror jag även det är grymt calue för ett par dagar relax!
Kan verkligen reka Penang dock som sjukt bra value.
Har bokat dessa 10k i Juni:
Panama, Guatemala
Har även en natt bokad vid ankommst till Bali på deras 5k flygplatshotell.
Kan ge lite reviews när jag varit där :)
Kör nog en workcation i Penang/KL i höst, kan få några veckor för inte mycket pengar :)
 
Toppen