Senaste nytt

TP-run till Hawaii nästa månad ? Behöver råd/hjälp !

AABack2ARN

Medlem
Enligt ITA Matrix kan jag komma ner till 26123 SEK för ovanstående routing där utresan är på en AA-biljett (ILX2T8S6) och hemresan på en BA-biljett (RLN2C8S4). Ut från Sverige torsdag 22 nov med ankomst 23 nov och hem från Hawaii sent söndag 25 nov med ankomst Stockholm 16:10 tisdagen 27 nov. Har dock ingen aning om biljetten verkligen är bokningsbar
 

Kricka

Medlem
Enligt ITA Matrix kan jag komma ner till 26123 SEK för ovanstående routing där utresan är på en AA-biljett (ILX2T8S6) och hemresan på en BA-biljett (RLN2C8S4). Ut från Sverige torsdag 22 nov med ankomst 23 nov och hem från Hawaii sent söndag 25 nov med ankomst Stockholm 16:10 tisdagen 27 nov. Har dock ingen aning om biljetten verkligen är bokningsbar

Kan man se om det finns I-klass tillgänglig eller är det bara "torr-sim" ? Tänkte om du har tid/
lust/möjlighet att PM:a en print-screen från ITA så kan man ju alltid ringa BA..?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag sökte helt enkelt på den av @Senator föreslagna rutten med två lämpliga datum. Det enda som kom fram var AA/BA (troligtvis med tanke på att det så hårt styrdes via HEL)
ITA1.png
ITA2.png
ITA3.png

Som du kan se är utresan på AA och hemresan på BA och jag undrar om det verkligen går att biljettera. Notera även att American numera är hopplösa på married segments och tillgänglighet baserad på POS och det kan vara så att ITA Matrix inte fångar upp det korrekt.

Det fanns åtminstone 100talet kombinationer så du kan behöva leta dig fram till bästa alternativet. Jag tog den första träffen i sökresultatet.
 

Kricka

Medlem
@Kricka jag tror du "bästa" som går att göra med nuvarande regler är:
ARN-HEL: 40 TP
HEL-LHR: 80 TP
LHR-JFK: 140 TP
JFK-LAX: 140 TP
LAX-HNL: 140 TP
540 Tier Points. Kanske du kan klämma in LHR-BOS-JFK och få 40 TP till.

Jag skulle flyga transcont från JFK. De A32B (alltså A321 med inrikes First) som flyger mellan LAX-HNL är helt ok, sen får du en bra resa mellan kusterna också med A32T som är en grym produkt.

Senator,
Jag får inte till Boston men det får gå ändå men undrar lite över AA 321:eek:r. När jag kollar på
Transcon JFK-LAX i tidtabellen så finns det bara A32B. ITA Matrix ger mig Business I-klass
t/r Transcon medans jag får First I-klass LAX-HNL och First D-klass HNL-LAX. Verkar det Ok ?
 

AABack2ARN

Medlem
Kabinen längst fram kallas First på inrikessträckor i de fall det enbart finns två klasser till salu ombord. Bokningsklasserna är dock "business": J+D+I (se AA143 ovan)

I de fall det finns tre klasser inrikes till försäljning (vilket jag tror numer enbart är på JFK-LAX/SFO) kallas den längts fram First och den i mitten business. Se AA33 ovan. Detta indikeras med bokningsklasserna F+A respektive J+D+I

En del bokningssidor har lite svårt för detta och kallar således "2-cabin First" för Business vilket är korrekt är ut ett bokningsklassperspektiv.

P.S: Notera för övrigt att "B" i exemplen ovan INTE är en hög bokningsklass i ekonomi utan "basic economy" (dvs AAs light-version).
 

Kricka

Medlem
Denna TP-run blev inställd p g a orsaker utanför min kontroll men jag hade som tur
var inte hunnit boka. Får hoppas på någon intressant deal i samband med Black
Friday !
 

Senator

Moderator
@Senator Du var snabb! 1140 TP för att vara exakt. Går kanske att slänga in nån
weekend till London om det blir tight..

Hum...
ARN-HEL 40
HEL-LHR 80
LHR-BOS 140
BOS-JFK 40
JFK-LAX 140
LAX-HNL 140
580 TP eller 1160 TP retur.. puh...

Med USD/SEK så usel finns det väl inga andra roliga alternativ inrikes i USA? Vad med att åka österut med Qatar till 4x140 TP och sen hitta något roligt med MH inom Asien eller behöver du också 4x segment på British Airways?
 
Toppen