Senaste nytt

British Airways Silver och gäst i lounge på Arlanda T2?

johhenrik

Medlem
Halloj, jag har en undran. Jag ska flyga Iberia på onsdag och jag är BAEC Silver (Oneworld Sapphire). Jag flyger Business till Madrid från Arlanda och undrar om jag får ta med mig en gäst eller inte in i Auroraloungen? Förra gången jag flög så blev jag nekad att ta med en gäst in (han flög i ekonomi på samma flight som mig till Madrid), men det kändes konstigt tyckte jag, men kanske är andra regler pga att det är en kontraktslounge? Jag har kollat på Oneworlds hemsida och inte hittat något där som säger att jag inte får ta med en gäst in dock. Nu tänkte jag vara lite mer förberedd innan onsdag. :)

Edit: jag ska tillägga att jag vill minnas att de sa jag inte fick ta med en gäst för att jag inte flög BA. Så hade vi varit på en BA flight hade det varit ok menade dem.

Lounge access - over 600 lounges , multi destination flights
 

Dr. Miles

Expert
När vi körde London Galleries First lounge resa så kunde vi gästa in dem som inte hade någon status till Aurora loungen, så man bör kunna gästa in i alla fall en person som reser med oneworld flight därifrån samma dag.
 

AABack2ARN

Medlem
Tycker det låter som egenpåhittade regler från loungepersonalen. :(

Det enda undantag jag skulle kunna tänka mig är om flyget var sålt som en icke-oneworld flight (exempelvis Vueling). Men just Iberia-flighten till Madrid verkar enbart säljas som Iberia.
 

FF#1

Medlem
Det har varit en del underligheter där på sistone, fram till ett antal månader sen så gick det bra att komma in med ett bording pass från annan terminal med men de vart det stopp med pga. "För många från Norwegian T5 som hamnade i T2 loungen...." :)
 

johhenrik

Medlem
Tack för svaren. Efter jag skrivit detta kom jag på att min kollega flyger in till Madrid från London, så vi är ju inte ens på samma flight denna gången, så det spelar ju ingen roll denna gången iaf... :) Men ni alla verkar ju övertygade om att de gjorde fel förra gången, vilket jag också tyckte, men jag orkade inte tjafsa då.
 

Mimer

Medlem
Låter märkvärdigt. Har aldrig haft problem med att gästa på Aurora. Nu har i och för sig min gäst alltid flugit samma klass som mig.

Men som ett exempel på hur det också kan gå till, lite som Dr Miles är inbe på, så här jag gästat in en kollega på silverloungen på Heathrow trots att vi skulle till olika destinationer i USA. Vi var dock på samma flyg från Stockholm och skulle båda flyga BA till våra respektive destinationer i staterna.

Frågade förvisso väldigt ödmjukt...
 
Toppen