Senaste nytt

Nordic Choice - Trippla bonuspoäng för bokningar gjorda 1/10

intuition

Medlem
... och inte får du 3x silverbonusen väl?!?

En stay ger 4 poster i redovisningen:

Hotellnamnet Spend x1 =normala poäng
Extra points Spend x 0,1 (din nivåbonus)
Hotellnamner Spend x0,2 = Webb-bokning
Hotellnamnet Spend x2 = 3x-kampanjen
 

M.K

Medlem
Ok, inte helt enkelt tyda kontoutdraget så kanske fattade fel, webb bokning ska ge 0,1p enligt hemsidan och finns inte nedan:

1274p hotellnamn
127p extrapoints ( silver?)
255p hotellnamn (silver x2?)
2548p hotellnamn
427p mastercard
 

Jönsson

Medlem
Fick 3p/kr+0,3p(silver x3)+0,3p/mc (1274NOK) Inte fått hemsidebonusen på någon stay hittills.



Bott där , betalat för sviter två gånger, stora men ganska slitna och snålt med handdukar. Max *3 standard. Milsvid skillnad mot sviterna på deras andra baltiska hotell. Ok mat i restaurangen och god inhemsk fatöl i baren när jag var där. Choice MC registreras inte vid betalning.
Riktigt slitna parkettgolv i sviten. Lite halvunken doft i ”vardagsrummet”, förmodligen efter rökning. Fem handdukar, morgonrock och tofflor. Ett riktigt stort frukt- och bärfat på bordet är ett litet plus. Tvn är modell minimal och äldre flatscreen (som de annonserar om som en modernitet). Håller med, standarden är verkligen inte hög. Lobby/bar är ändå rätt trevlig.

Ursäkta all off topic. Avslutar där.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

FF#1

Medlem
Bra timing på kampanj, ramlade precis över så jag åter kvalade till platinum innan min period är över sista oktober
 

intuition

Medlem
Ok, inte helt enkelt tyda kontoutdraget så kanske fattade fel, webb bokning ska ge 0,1p enligt hemsidan ...
Så vitt jag vet ska webb/app-bokning ge 0,2p / kr sedan ändringen av programmet i somras.
"Extra-poäng" är din nivå-bonus, och din 0,2p/kr är din webb-bokningsbonus. Hade det vari 2x på din nivå-bonus hade även den posten stått som "Extrapoints". Men det är den alltså inte.
 

M.K

Medlem
Så vitt jag vet ska webb/app-bokning ge 0,2p / kr sedan ändringen av programmet i somras.
"Extra-poäng" är din nivå-bonus, och din 0,2p/kr är din webb-bokningsbonus. Hade det vari 2x på din nivå-bonus hade även den posten stått som "Extrapoints". Men det är den alltså inte.

Tack för infon. Inte helt insatt i programmet numera än. Har dock läst mig till att bästa värdet verkar vara att ta ut poängen på billiga hotell till 10öre/p i värde istället för på de fina hotellen där värdet verkar snitta bara hälften! Intressant, tvärtom mot flygets värld o_O Kanske lite off-topic så avslutar här.
 
Toppen