Jag blev uppringd av en SAS representant efter det att SAS efter fyra dygn fullständigt hade misslyckats på alla sätt man kan med att leverera min väska. Det visade sig att de inte hade gjort någonting för att få rätt på väskan och missat den interna kommunikationen totalt.
De inköp jag hade gjort vägrade SAS att ersätta med mer än vad motsvarande plagg kostar på H&M!!! Ja han sa så: Det där går att köpa på H&M, MAX 200-300:- per byxa, skjorta och tröja och 100:- för övriga småsaker... Jag hade inte handlat vare sig särskilt dyrt eller ens mycket.
Irriterad över detta slängde jag ur mig att IFE hade varit trasig i C. Döm om min förvåning när han då plötsligt säger att trasig IFE ersätter vi med 8.000 poäng i M och Y samt 15.000 poäng i C. Jag fick 15.000 poäng efter det att han hade kontrollerat mina uppgifter.
Slutsats: trasig IFE anser SAS är ett STORT bekymmer för resenärerna medans en bortappad väska i fyra dagar pga SAS oförmåga att kommunicera internt är en småsak.