Senaste nytt

Riktig kompensasjonsnivå fra SAS EuroBonus

Capgras

Medlem
Hei!

Reiste fra ORD-CPH på mandag. IFE virket ikke i min stol. Skrev til SAS om dette og de har gitt meg 8000 Eurobonuspoeng som kompensasjon.

Er dette et riktig nivå?
 

gdaily

Medlem
Jag fick 10.000 Miles&More-poäng som kompensation på Lufthansa för samma fel en gång, men då åkte jag Ekonomi, inte C.
 

Napapijri

Medlem
Jag har aldrig ens tänkt på att be om poäng för trasigt IFE. För någon som ändå sällan använder det gör det ingen större skillnad, men om jag hade gjort det alla gånger systemet inte fungerat hade jag varit många poäng rikare vid det här laget.
 

Alx

Medlem
Jag blev uppringd av en SAS representant efter det att SAS efter fyra dygn fullständigt hade misslyckats på alla sätt man kan med att leverera min väska. Det visade sig att de inte hade gjort någonting för att få rätt på väskan och missat den interna kommunikationen totalt.

De inköp jag hade gjort vägrade SAS att ersätta med mer än vad motsvarande plagg kostar på H&M!!! Ja han sa så: Det där går att köpa på H&M, MAX 200-300:- per byxa, skjorta och tröja och 100:- för övriga småsaker... Jag hade inte handlat vare sig särskilt dyrt eller ens mycket.

Irriterad över detta slängde jag ur mig att IFE hade varit trasig i C. Döm om min förvåning när han då plötsligt säger att trasig IFE ersätter vi med 8.000 poäng i M och Y samt 15.000 poäng i C. Jag fick 15.000 poäng efter det att han hade kontrollerat mina uppgifter.

Slutsats: trasig IFE anser SAS är ett STORT bekymmer för resenärerna medans en bortappad väska i fyra dagar pga SAS oförmåga att kommunicera internt är en småsak.
 

Gnopps

Medlem
På Air France fungerade för 7 år sedan inte hörlurarna i min stol (bara tv i taket) i ekonomiklass SFO-CDG. Försökte istället läsa men ej heller läslampan fungerade. Att sova var också svårt eftersom "nack-vingarna" på min stol var trasiga så man ej kunde luta huvudet på dem. Flyget var fullt men då jag insisterade hittade en flygvärd en tom plats åt mig. Så jag bytte och satte mig där för att läsa. Efter några minuter kom stolens rättmätiga passagerare och undrade varför jag tagit dennes stol, något pinsamt. Hur som helst, för detta skickade Air France mig en check på 500kr.

Min far flög i affärsklass med SAS Shanghai-Köpenhamn året efter. Stolen gick inte att fälla bak och flyget var fullt. Då skicakde SAS pro-aktivt en resecheck på €600 till honom.
 

Stefan62

Medlem
Jag blev uppringd av en SAS representant efter det att SAS efter fyra dygn fullständigt hade misslyckats på alla sätt man kan med att leverera min väska. Det visade sig att de inte hade gjort någonting för att få rätt på väskan och missat den interna kommunikationen totalt.

De inköp jag hade gjort vägrade SAS att ersätta med mer än vad motsvarande plagg kostar på H&M!!! Ja han sa så: Det där går att köpa på H&M, MAX 200-300:- per byxa, skjorta och tröja och 100:- för övriga småsaker... Jag hade inte handlat vare sig särskilt dyrt eller ens mycket.

Irriterad över detta slängde jag ur mig att IFE hade varit trasig i C. Döm om min förvåning när han då plötsligt säger att trasig IFE ersätter vi med 8.000 poäng i M och Y samt 15.000 poäng i C. Jag fick 15.000 poäng efter det att han hade kontrollerat mina uppgifter.

Slutsats: trasig IFE anser SAS är ett STORT bekymmer för resenärerna medans en bortappad väska i fyra dagar pga SAS oförmåga att kommunicera internt är en småsak.

Det där med H&M känner jag igen...men jag hade Amex med tillhörande försäkring så det blev bra i alla fall!
 
Toppen