Senaste nytt

Avis AWD rabattkoder ger billiga hyrbilar

Godfred Viking

Ny medlem
Jag reser en hel del i USA och använder oftast vår egen AVIS rabattkod (AWD) men det finns många andra som "flyter runt" och här är några exempel på vad som går att göra...

Exempel: Hyrbil 1 vecka 6-12:e Juni med upphämtning och retur på LAX. Bokning via AVIS.se.

Avis.se utan AWD kod:
Mellan: Kompakt: 1486kr
Stor, Standard: 1753kr

Avis.se med AWD: E114500 (Eurobonus Gold)
Mellan: Kompakt: 1337kr
Stor, Standard: 1577kr

Avis.com med AWD: A113400
Mellan: Kompakt: $213 (1289kr)
Stor, Standard: $240 (1448kr)

Avis.com med AWD: A972200
Mellan: Kompakt: $203 (1225kr)
Stor, Standard: $231 (1394kr)

Skillnaderna är olika stora beroende på datum, ort och andra variabler såsom envägshyra etc.
Men det går att spara pengar genom att slå in en sifferkombination vid bokning...

Några andra tips?
 

Gnopps

Medlem
Jag har lekt mycket med AWD-koder när jag hyrt, ibland lyckas man till och med få ner priset med 40%. Var noga också med att specificera vilket land du bor i, ibland får du lägre priser om du inte bor i samma land som du hyr.

Det enda som oroar mig dock är hur det kan påverka försäkringsutbetalningar om jag använder en AWD-kod jag egentligen inte har rätt till. Någon som vet?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Godfred Viking

Ny medlem
Jag fick parkeringsskada på en Chevrolet i San Francisco och AWD-koden var inget som togs upp. Fick betala självrisk enligt avtalet.
 
Jag har använt diverse AWD koder genom åren men insåg att olika koder har olika försäkringstäckning - det är värt att dubbelkolla villkoren två gånger innan man hämtar ut bilen...
 

Gnopps

Medlem
Jo AWD-koder kan ge olika mycker rabatt också på försäkringen, en del inkluderar mer försäkring en annan utan extra kostand.

Vad jag tänkter mest på dock är om någon skulle fråga efter bevis på att jag får använda koden om det händer en större skada på bilen och det blir ett stort försäkringsärende.
 

jth

Medlem
Brukar inte många sådana här AWD-koder som "flyter runt" vara kopplade till vissa företagsavtal mm? Är det någon som råkat ut för att de ifrågasatt om man är behörig att utnyttja koden (typ någon form av ID mm)? Själv har jag bara använt det AWD-numer som EBS/EBG har och det har alltid gett en helt okej rabatt.
 

tourist

Medlem
Hertz med Motormännens kod ger mig oftast bättre priser än Avis. Ja, det är lite av en pensionärsförening, men årsavgiften är snabbt intjänad med amerikanska AAA-rabatter.
 

Gnopps

Medlem
Kom ihåg att alltid jämföra med priset utan kod också. Vissa koder har nämligen en viss procents rabatt av standard-priset och finns det ett specialerbjudande kan det ibland vara billigare.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen