Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Senator

Moderator
Taget, tack. Så min rutt blir då alltså, så jag förstått rätt:
1. Checka in i B
2. Gå landside till C, passera security där
3. Besöka Polaris
4. Gå ut landside igen, ta mig till B
5. Security B, sen upp upp iväg?

Vem flyger du med från B? När går flighten?
 

karho

Medlem
Coolt. Det är inte omöjligt att United och Singapore ser till att det finns en buss för denna tid. Annars är det som du beskriver: du måste landside igen och genom Terminal B security

Ska kolla upp. Någon tipsade i annat forum att det kanske blir Virgin Clubhouse i B man får tillträde till annars som SQ C, vilket väl i så fall skulle tala emot att det skulle anstränga sig för att kitta för Polaris-connection tänker jag?
 

Tonton

Medlem
Är det någon som vet när på dygnet bussen börjar köra? Läst i annan tråd att det tidigare bara var på eftermiddagen, tänkte om någon hade färskare info? Flyger från B på tisdag förmiddag, och vill gärna äta frukost i Polaris i C innan dess.

Lyckades du hitta hur sent på kvällen bussen tillbaka från Terminal C till B går? Om du inte har koll så kanske @Senator vet? Jag har sökt men inte lyckats få fram info!

Syrran och hennes man flyger hem med SK902, klockan 23:30 lokal tid ikväll, och jag har tipsat dom om Polaris.

Det må vara "gamla" inlägg nu, och kanske lite off topic, men rätt ska vara rätt:
United Polaris i Chicago är sådant att access inte ges till Terminalen om resan påbörjas från Terminal 5 med SAS och man inte är i transit. Så allt verkar bero på flygplatsen och TSAs regler.

Vi vet också att på O'Hare går det INTE. Så innan någon här har testat det skulle jag inte planer att det går.

Detta är inga problem alls - Mina föräldrar gjorde detta senast för 3 veckor sedan :) Har även andra bekanta som har gjort så när de tagit en SK-flight hem till Skandinavien från Chicago.
 

Hafermann

Medlem
Besökte loungen igår kväll. Väldigt trevlig. Blev dock lite besviken. Vi tänkte köra dining room, men de stängde serveringen 21 så det blev buffén istället. När vi ätit tänkte vi duscha, men det gick inte efter 21.30 trots att loungen var öppen.
När vi anlände Polaris frågade jag personalen när sista airside bussen gick. Beskedet var 22.30. Därför var vi på plats i god tid vid Gate 71 (kl 22.05), för att få reda på att bussen inte stannar på terminal B efter 22. Tillbaka med airtrain och ny security.
Så fick inte den upplevelse jag hoppats på trots att loungen som sagt är snygg och stor.
 

karho

Medlem
Även jag lyckades besöka loungen förra veckan, men i min upphetsning inför SQ21 glömde jag helt fråga kring bussar. Tog Airtrain till/från terminal C. Återkommer med mina tankar om loungen, men generellt väldigt imponerad.
 

Sweden

Medlem
63D3D564-E64E-4D38-AF83-ABA0E8A3937D.jpeg
9DBDB532-A9C7-4D00-BA3E-90007E999C4C.jpeg
Hälsning från nya United Polaris Lounge, EWR. Inte helt lätt att komma in. Snubben vid entren hänvisade mig till en annan United lounge först. En kvinna vid Lounge check-in hänvisade även hon till annan lounge. Har Business biljett med TAP till Arlanda, plus EBD. Visade biljett/kort för båda. När loungekvinnan väl scannade min biljett, och fick access, så fick jag komma in.

Har utmärkt plats med utsikt över plattan, inne på min andra United Polaris drink. Ska snart äta middag, har ca 1,5hrs, innan jag behöver ta airside transfern till terminal B och AirPortugal till Lisbon och Stockholm.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Visa bifogad bild 84310 Visa bifogad bild 84311 Hälsning från nya United Polaris Lounge, EWR. Inte helt lätt att komma in. Snubben vid entren hänvisade mig till en annan United lounge först. En kvinna vid Lounge check-in hänvisade även hon till annan lounge. Har Business biljett med TAP till Arlanda, plus EBD. Visade biljett/kort för båda. När loungekvinnan väl scannade min biljett och fick access så fick jag komma in.

Har utmärkt plats med utsikt över plattan, inne på min andra United Polaris drink. Ska snart äta middag, har ca 1,5hrs, innan jag behöver ta airside transfern till terminal B och AirPortugal till Lisbon och Stockholm.
Ditt EBD spelar ingen roll för access till Polaris loungerna, strikt Business/First som krävs. Lite konstigt dock att de hänvisar till annan lounge.
 
Toppen