Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Senator

Moderator
Stort tack för servicen att jaga tag i den informationen från en faktisk supervisor, och inte bara falla till föga för spekulationer!

Loungen är rätt stor, men skulle "alla" som flyger SK904/910 och 908 som alla avgår mellan 17.20 och 18.50, samt LH403 till FRA och LH409 till DUS skulle det märkas :) Samtidigt var jag där under peak hours till Europa: 16.00 till 18.45 och det märktes inte.
 

Kelgris

Medlem
Det har gått en tid sedan Senators besked från TSA, finns det några som faktiskt genomfört transfer från C till B rent praktiskt? Har man checkat in i appen och endast ha handbaggage kan man gå direkt till terminal C och gå genom säkerhetskontroll därifrån, stämmer det?
 

Senator

Moderator
Här kommer lite bilder från Polaris Loungen. Jag måste säga att det är bra jobbat, en del inkörningsproblem men överlags väldigt bra. Jag var där i peak hour med massor av avgångar till Europa samtidigt men det känns som loungen är dimensionerat för att hantera volymen av resenärer. Med tanke på att det krävs "confirmed United Polaris" eller avresa med Star Alliance Business eller First så regleras max antal passagerare av det, och inte status.

Jag gratulerade personalen som var märkbart stolta av den nya loungen. Jag fick själv utmärkt service (som vanligt) för att försöka boka om från UA960 till UA69 som visade sig inte gå till slut. Jag testade baren (självklart) samt restaurangen. Deras signature cocktails var precis sånt som jag gillar, och jag skippade skumpa för cocktails. Egna versioner av Manhattan och Negroni vinner mig varje gång.

Urvalet i restaurangdelen var inte så stort, men jag ser hellre "få med bra" än "många och dåligt". Det jag testade var mycket gott: gjorde mig en egen tapas samling av Meatballs, salad, och Polenta Fries

Restaurangen

Photo 2018-06-13, 22 00 56.jpg


Photo 2018-06-13, 22 01 01.jpg


Photo 2018-06-13, 23 46 49.jpg


Photo 2018-06-13, 23 47 47.jpg


Baren

Photo 2018-06-13, 22 01 24.jpg


Photo 2018-06-13, 22 04 26.jpg


Photo 2018-06-13, 22 05 48.jpg


Photo 2018-06-13, 22 08 45.jpg


Photo 2018-06-13, 22 50 40.jpg


Buffeområde

Photo 2018-06-13, 22 01 33.jpg


Photo 2018-06-13, 22 01 57.jpg


Photo 2018-06-13, 22 02 23.jpg


Lokalen

Photo 2018-06-13, 22 01 06.jpg
 

Hafermann

Medlem
Här kommer lite bilder från Polaris Loungen. Jag måste säga att det är bra jobbat, en del inkörningsproblem men överlags väldigt bra. Jag var där i peak hour med massor av avgångar till Europa samtidigt men det känns som loungen är dimensionerat för att hantera volymen av resenärer. Med tanke på att det krävs "confirmed United Polaris" eller avresa med Star Alliance Business eller First så regleras max antal passagerare av det, och inte status.

Jag gratulerade personalen som var märkbart stolta av den nya loungen. Jag fick själv utmärkt service (som vanligt) för att försöka boka om från UA960 till UA69 som visade sig inte gå till slut. Jag testade baren (självklart) samt restaurangen. Deras signature cocktails var precis sånt som jag gillar, och jag skippade skumpa för cocktails. Egna versioner av Manhattan och Negroni vinner mig varje gång.

Urvalet i restaurangdelen var inte så stort, men jag ser hellre "få med bra" än "många och dåligt". Det jag testade var mycket gott: gjorde mig en egen tapas samling av Meatballs, salad, och Polenta Fries

Restaurangen

Visa bifogad bild 76957

Visa bifogad bild 76959

Visa bifogad bild 76960

Visa bifogad bild 76961

Baren

Visa bifogad bild 76962

Visa bifogad bild 76963

Visa bifogad bild 76964

Visa bifogad bild 76965

Visa bifogad bild 76966

Buffeområde

Visa bifogad bild 76967

Visa bifogad bild 76968

Visa bifogad bild 76969

Lokalen

Visa bifogad bild 76970
Tack för rapport. Ser verkligen trevligt ut! Blir en spännande bekantskap att göra framöver.
 

Hachans

Medlem
Det har gått en tid sedan Senators besked från TSA, finns det några som faktiskt genomfört transfer från C till B rent praktiskt? Har man checkat in i appen och endast ha handbaggage kan man gå direkt till terminal C och gå genom säkerhetskontroll därifrån, stämmer det?

Jag anlände till C häromveckan och hade avgång från B. Det går buss airside, var inga problem med incheckat bagage och så. Lite roligt för terminal B är en uppenbar nödlösning där man går av bussen genom en baktrappa/nödutgång och hamnar nästan precis vid loungerna.

Det är inte mer än max 200 meters körväg med bussen, men den går när den är full typ så man kan få vänta en stund. Retar mig fortfarande på att jag inte fick Plusgrade på den turen så jag kunde provat Polaris.
 

karho

Medlem
Är det någon som vet när på dygnet bussen börjar köra? Läst i annan tråd att det tidigare bara var på eftermiddagen, tänkte om någon hade färskare info? Flyger från B på tisdag förmiddag, och vill gärna äta frukost i Polaris i C innan dess.
 
Last edited:

Hafermann

Medlem
Är det någon som vet när på dygnet bussen börjar köra? Läst i annan tråd att det tidigare bara var på eftermiddagen, tänkte om någon hade färskare info? Flyger från B på tisdag förmiddag, och vill gärna äta frukost i Polaris i C innan dess.
Besöker du loungen får du gärna fråga vilken tid den slutar gå på kvällen. Tänkte besöka senare i veckan.
 

fcx

Medlem
Är det någon som vet när på dygnet bussen börjar köra? Läst i annan tråd att det tidigare bara var på eftermiddagen, tänkte om någon hade färskare info? Flyger från B på tisdag förmiddag, och vill gärna äta frukost i Polaris i C innan dess.

Den börjar gå efter lunch någongång, så ska du ha frukost eller lunch i polaris så får du gå dit på utsidan.
 

karho

Medlem
Den börjar gå efter lunch någongång, så ska du ha frukost eller lunch i polaris så får du gå dit på utsidan.

Taget, tack. Så min rutt blir då alltså, så jag förstått rätt:
1. Checka in i B
2. Gå landside till C, passera security där
3. Besöka Polaris
4. Gå ut landside igen, ta mig till B
5. Security B, sen upp upp iväg?
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen