Senaste nytt

Turkish, Hur är dom ?

palmen

Moderator
Mat och dryck brukar få bra kritik. Hårdvaran spelar någonstans i mittskiktet.
En del har synpunkter på deras säkerhetstänk.

Loungen på nuvarande flygplats är bra gigantisk stor och massor av folk. Man byter ju dock flygplats i år, hur det blir på nya flygplatsen vet man inte just nu. Jag skulle dock bli förvånad om det blir sämre.
 
Reser till Thailand. Jag jämför med Finnair i första hand nu, för dom har nästan liknande priser. Ombord första anhalten 3,30 med uppehåll i Turkiet 2,45 och sista anhalten 10,30. Likande på väg hem. Fast omvänt då.

Åker Business för att njuta av lite lyx, slippa sitta trångt, kunna sova nån timme. Få kliva ombord först osv.

Palmen----> vad menar du med hårdvaran? On Demand eller deras stolar?

Säkerhetstänkande? Hur?
 

jerixon

Medlem
Jag tycker Turkish är bland de bättre Business jag har flugit.
Personligen gillar jag den öppna och rymliga stolen och den passar mig perfekt.
Maten, drycken och Service brukar vara riktigt bra enligt mig och jag är en av dem som gillar loungen :)
Visst den är stor, men maten tycker jag är toppen!

Jag väljer själv Turkish före många andra bolag i Star Alliance så som: SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss, TAP, LOT just för att jag tycker upplevelsen ombord är bra.
Kan tyvärr ej jämföra med Finnair.
 
Tack.
Det är den öppna stolen som lockar mej här också.

Sist med Finnair så hade vi en skiljevägg mellan oss så varje gång vi ville prata med varandra fick vi luta oss framåt. Inte min idé av en lyxig resa där man kanske vill samtala och skåla med varann. Det gick inte att fälla bort den heller.

På vägen hem hade jag bokat längst bak med fönsterplats. Den var lika trångt som i ekonomi iom att väggen var välvd.
 

Fredde18

Medlem
Jag väljer själv Turkish före många andra bolag i Star Alliance så som: SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss, TAP, LOT just för att jag tycker upplevelsen ombord är bra.
Då kan jag slå ett slag för München-linjen från Norrköping som nu oxå får codeshare med Turkish. Ett byte till ”äkta” TK i München och sen vidare från Istanbul. Så slipper man åka upp till Arlanda.
Ursäkta lite off-topic.
 

Mr Basic

Medlem
Jag tycker Turkish är bland de bättre Business jag har flugit.
Personligen gillar jag den öppna och rymliga stolen och den passar mig perfekt.
Maten, drycken och Service brukar vara riktigt bra enligt mig och jag är en av dem som gillar loungen :)
Visst den är stor, men maten tycker jag är toppen!

Jag väljer själv Turkish före många andra bolag i Star Alliance så som: SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss, TAP, LOT just för att jag tycker upplevelsen ombord är bra.
Kan tyvärr ej jämföra med Finnair.
Jag instämmer.
Angående säkerhetsaspekten. Turkish hade helt klart problem för några år sedan då man expanderade kraftigt. Att de skulle vara direkt farligt att flyga TK håller jag inte med om. Vi har flugit till Kapstaden och Mauritius de senaste två åren och är mkt nöjda. Min invändning är istället hur de hanterar ”strul” (missad connection, inställda flyg osv.).
När man reser 2 så är TK:s seating optimal (A333 men tror det är likadant på deras B777), långa och rymliga ”sängar” (dessutom bäddar de på nattflighter).
Kan bara jämföra med Austrian B772 (likvärdig), Ethiopian B788 (sämre utrymme) och Air Canada B777 (mkt sämre när man reser 2).
 
Toppen