Senaste nytt

Lyxhotell med bra poolområde i Bangkok

Mikeswede

Medlem
Hej, skall tillbringa 5-6 dagar med flickvännen i Bangkok. Vi letar lyxhotell (gärna tillgång till lounge). Vi vill gärna bo ganska centralt nära floden men vill också att hotellet har en mycket bra poolanläggning (mer resort hållet). Är Club Carlsson guld, Accor Silver samt British Airways och SAS guld.

Tid: 27/10 - 2/11
Budget:Under 1500/natt
 

EBGGOT

Medlem
Hej, skall tillbringa 5-6 dagar med flickvännen i Bangkok. Vi letar lyxhotell (gärna tillgång till lounge). Vi vill gärna bo ganska centralt nära floden men vill också att hotellet har en mycket bra poolanläggning (mer resort hållet). Är Club Carlsson guld, Accor Silver samt British Airways och SAS guld.

Tid: 27/10 - 2/11
Budget:Under 1500/natt

Med den budgeten är det nog Hilton Millenium samt Sheraton som gäller om man vill bo "på" floden samt att ni kan få lounge. Annars är W trevligt när det gäller rummen men kasst när det kommer till publika områdena så som pool etc. Peninsula kan du få också funka om du kliver upp någon hundralapp ...

Edit: Shangri-la funkar också på den budgeten och har bäst pool områden av nämda hotell!

Bästa rum:
W

Bästa häng/pool:
Shangri-La och Peninsula.

Bästa lounge:
Hilton Millenium.

Bästa läge:
Shangri-La och Sheraton.

Bästa bang for buck:
Hilton Millenium.
 

Per N

Medlem
Med "ganska centralt och nära floden så är väl Royal Orchid Sheraton ett alternativ även om det inte uppfyller kategorin "lyxhotell". Budgeten räcker inte till Oriental men du klarar dig nog på Shangri-La. Dock tycker jag inte någon av dom uppfyller "mycket bra poolanläggning".
 

EBGGOT

Medlem
Med "ganska centralt och nära floden så är väl Royal Orchid Sheraton ett alternativ även om det inte uppfyller kategorin "lyxhotell". Budgeten räcker inte till Oriental men du klarar dig nog på Shangri-La. Dock tycker jag inte någon av dom uppfyller "mycket bra poolanläggning".

True men jag tror under den perioden är nog ganska lugnt vilket gör att hotell som Shangri-la inte blir "djurpark" runt poolen...

Men som du säger, Oriental är en klass för sig själv ... men det är ju ganska mkt dyrare än nämnda budget ....
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag tyckte Shangri-La hade riktigt bra poolområde. Kanske inte världens största, men det kom servitörer och bjöd på frukt/juiceshots/kalla handdukar då och då vilket såklart var trevligt. Inte för mycket folk heller.
 

chazzie

Medlem
Chatrium riverside tickar alla lådorna!

Bodde där 2013, de hade dessutom någon form av deal så ett stycke 120m2-svit belägrades med balkong mot floden, dubbla badrum, två sovrum samt allrum med öppen planlösning mot köket (riktig kyl). Poolområdet var så pass bra att även jag som inte gillar att hänga vid poolen parkerade ändalykten i en stol och tog in några bärs.
 

RobHK

Medlem
Tänkte testa Shangri-La för första gången, spelar det roll vilket torn man väljer, verkar få tillgång till en annan pool i Khungkrep tornet. Någon med lite insikt?
 

RobHK

Medlem
Okej flyget är bokat. Vi ska bo 3 nätter i slutet på November, som det känns nu står det mellan Shangri La eller Kempinski i Bangkok. För er som testat båda vilket är bäst?

Vi uppskattar:
Bra pool
Bra träningsutrustning, gärna pass med yoga och liknande
Schyst frukost
Bra läge (nära till BTSen osv)
Sköna sängar och ordentlig aircon så man kan få det kallt på rummet

Har bott på Kempinski tidigare, tyckte allt var bra. Frukosten va väl inte fantastisk dock. Så frågan är säkert kort eller prova Shangri-La?

Om ni har någon bubblare som är helt fantastisk föreslå gärna, men jag har kollat igenom alla hotell och dessa verkar på pappret bäst..
 
Toppen