Senaste nytt

Eurobonus kredit/betalkort för de med låg inkomst.

Andreas98

Medlem
Hej!
Har försökt att snoka runt för att hitta svar på mina funderingar men har tyvärr inte hittat det och ber om ursäkt om detta redan har besvarats.

Jag är sugen på att tjäna lite extra Eurobonus poäng utöver mina vanliga flygningar. Har ansökt om både EuroBonus MC, SAS amex och AmexBlue men blivit nekad alla. Jag har inte någon fast inkomst men jag får in en del pengar via investeringar, timjobb och egen företagsamhet så jag spenderar ca 150-200k om året. Använder just nu SAS travel wallet men 2 EBP/100kr är mindre än vad jag får när jag handlar på coop. Jag har också bra kreditvärdering enligt UC.
Jag kommer troligen också flytta till USA nästa år för att plugga och kommer då att flyga LAX - GOT ca 4ggr (+ andra Europa och ev. Asien flyg). Men med SAS nya EuroBonus regler så behöver jag flyga SAS plus för att få guld och då hade det hjälpt med extra poäng att sponsra resan med.

Någon som har tips på att få ovanstående kort eller andra kort som ger en del poäng?
Annars så kommer jag nog flyga in poängen via United eller ta biljetterna med flest mellanlandningar.
 

palmen

Moderator
Har för mig det var en tråd just i detta ämne för 2-3 veckor sedan. Är på mobilen just nu så kan inte riktigt söka, någon annan kanske kan hitta den tråden.
 

Abbs

Medlem
Testat att ringa SEB Kort för SAS EuroBonus MasterCard och bett om 5 000kr kredit och förklarat din inkomstsituation?
Jag har ansökt om SEB MC Premium, fått avslag och blivit ombedd att skicka in anställningsbevis. Jag är lat så har ej orkat, sökte endast minsta kredit för att kunna använda de få gånger Amex ej funkar.

On topic så fick jag Amex Premium som student, då med en årsinkomst på 150-170kkr. Fick då minsta kredit på 20kkr, vilket jag stup i kvarten får erbjudande nom att öka avsevärt.

Summa summarum, det är lättare att få Amex än SEB MC.
 

Andreas98

Medlem
Tack till er som länka till student länken! Missa att inkludera ordet student så hitta den inte.

Testat att ringa SEB Kort för SAS EuroBonus MasterCard och bett om 5 000kr kredit och förklarat din inkomstsituation?
Nej det har jag inte men känns inte att dom skulle acceptera det. Vill egentligen inte ha kreditkort överlag men vill gärna få de poängen jag missar när jag inte har ett EuroBonus kort.
 

Andreas98

Medlem
Jag har ansökt om SEB MC Premium, fått avslag och blivit ombedd att skicka in anställningsbevis. Jag är lat så har ej orkat, sökte endast minsta kredit för att kunna använda de få gånger Amex ej funkar.

On topic så fick jag Amex Premium som student, då med en årsinkomst på 150-170kkr. Fick då minsta kredit på 20kkr, vilket jag stup i kvarten får erbjudande nom att öka avsevärt.

Summa summarum, det är lättare att få Amex än SEB MC.

SEB har kontakt mig också om att skicka in anställningsbevis och årsinkomst. Men eftersom jag inte har full anställning och får inte en majoritet av min inkomst från det jobbet så känns det osannolikt att dom kommer att godkänna mig.

Vet du ett sätt att få Amex i min "situation"?
 

Tonton

Medlem
Nej det har jag inte men känns inte att dom skulle acceptera det. Vill egentligen inte ha kreditkort överlag men vill gärna få de poängen jag missar när jag inte har ett EuroBonus kort.

Jag fick SAS EB MC efter samtal, när jag skaffade det första gången. Hade då inte fastanställning, men kunde skicka in bevis att jag hade stadigt inkomstflöde från diverse aktiviteter.

Sedan, iofs lite off-topic, men vad gör att du inte vill ha kreditkort?
 

Birch

Medlem
Jag hade liknande problem för ett par månader sen då jag ansökte om SAS EuroBonus MC, fick ett brev om att de krävde att jag skickade in ett anställningsbevis. Jag var mellan jobb just då samt att jag hade studerat större delen av föregående år (CSN större delen av året samt viss inkomst från arbete). Jag ringde in och berättade som det var, 2minuter senare fick jag ett mail om att min ansökan blivit godkänd, 30 000kr i kredit.
 
Toppen