Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Brandten

Medlem
Hur ser kontraktet ut? Kan inte tänka mig att någon part (även om SAS nog önskar) har skrivit under 100% "uptime".
Undrar hur mycket böter och/eller skadestånd som SAS kan kräva av CityJet för att dom inte uppfyller wetlease-kontraktet ?
Samtidigt är det ju en balansgång eftersom SAS knappast vill riskera att CityJet går i konkurs eftersom det skulle drabba SAS hårt...

/ TT
 

mha321

Medlem
Hur ser kontraktet ut? Kan inte tänka mig att någon part (även om SAS nog önskar) har skrivit under 100% "uptime".
Säkert inte men det lär stå siffror som är högre än vad de levererat.

Samtidigt kan vi nog utgå ifrån att kontrakten är konfidentiella och verkligen hålls så också. Vi kommer inte att få se vad det faktiskt står.
 
SK2551 uppges avgå 10 minuter sent pga att vi inte har några piloter ännu. De landade tydligen nyss med en annan flight och behöver tid att ta sig hit. :(

Får hoppas att det inte blir mer. Jag har tider att passa när jag väl landar i Amsterdam.
 
SK2551 uppges avgå 10 minuter sent pga att vi inte har några piloter ännu. De landade tydligen nyss med en annan flight och behöver tid att ta sig hit. :(

Får hoppas att det inte blir mer. Jag har tider att passa när jag väl landar i Amsterdam.

Jag satt och slumrade men jag tror att vi kom iväg runt en halvtimme sena. :(:(

Nu är det kris. Osäkert om jag kommer att hinna i tid till tåget jag ska med.
 
Jag satt och slumrade men jag tror att vi kom iväg runt en halvtimme sena. :(:(

Nu är det kris. Osäkert om jag kommer att hinna i tid till tåget jag ska med.

Enligt kaptenen så beräknas vi parkera vid gaten 20 minuter sena.

Piloterna hade tydligen flugit in från Bergen där de hade fått vänta en timme innan de fick klartecken att starta. Detta berodde på att man målat linjer på startbanan under natten och dessa hade ännu inte torkat.
 

Agö

Medlem
Horribel dag för SAS shorthaul från Stockholm Arlanda. Inställda avgångar idag (i skrivande stund 15:43):
  1. SK1805 Palma de Mallorca
  2. SK1827 Nice
  3. SK1004 Luleå
  4. SK107 Malmö
  5. SK1014 Skellefteå
  6. SK177 Ängelholm
  7. SK405 Köpenhamn
  8. SK10 Luleå
  9. SK2064 Åre Östersund
  10. SK637 Frankfurt
  11. SK579 Paris
  12. SK1605 Zürich
  13. SK2591 Bryssel
Vad har hänt?
 

Agö

Medlem
Horribel dag för SAS shorthaul från Stockholm Arlanda. Inställda avgångar idag (i skrivande stund 15:43):
  1. SK1805 Palma de Mallorca
  2. SK1827 Nice
  3. SK1004 Luleå
  4. SK107 Malmö
  5. SK1014 Skellefteå
  6. SK177 Ängelholm
  7. SK405 Köpenhamn
  8. SK10 Luleå
  9. SK2064 Åre Östersund
  10. SK637 Frankfurt
  11. SK579 Paris
  12. SK1605 Zürich
  13. SK2591 Bryssel
Vad har hänt?
Dagens 14:e inställda avgång blev SK1483 till Oslo. Det kommer ticka på detta. Är det fackligt möte?
 
Toppen