Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Gus

Medlem
Det blev inte riktigt såhär, men nästan.

Med referens till Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 44 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor så flyger jag Asien-Asien via Europa på ena hållet (Istanbul) för ynka 50 000 poäng. Inga problem alls!
Wow! Riktigt nice! Det var alltså vanliga kundtjänst du ringde? För Tallinn hade väl tagit 140 000 poöng betalt pga flyget via Europa?

Hur kommer du till avresestaden och sedan hem igen?
 

Dr. Miles

Expert
En intressant fråga som uppstått är ju om man kan boka en open jaw som är godkänd enligt båda parametrarna ovan men som börjar och slutar i olika zoner? Någon som har erfarenhet av detta? Exempel; ARN-NRT // ORD-ARN

ARN NRT 5,090 miles
NRT ORD 6,274 miles
ORD ARN 4,272 miles


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Här finns mer detaljerad förklaring om hur Open jaw fungerar.

Open jaw biljett på SAS? (annan hemreseort än utreseort) | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

palmen

Moderator

DOEL

Medlem
Tjena! Jag har en bokade i våras
cph-fra-mex-lax
Och sedan hem san-sfo-cph. Gjorde bokningen när det gick att boka förstaklass med Lufthansa och allt var frid och fröjd. Sen bokade UA om mig så jag istället flyger cph-fra-mex-iah-lax.
Gör ju utresan lite mer besvärlig för min del så tänkte att jag ringer och kollar med tallin om de iallafall kan boka om mig så jag flyger iah till san (min slutdestination) så jag slipper ta tåget ner. Telefonisten svarade då att de i sådana fall måste boka om min flight till Mexico vilket jag ju såklart inte vill, vet någon om det finns någon väg runt detta? Är ju inte jag som bokat det extra stoppet i Nordamerika...

Det låter underligt, jag har bokat om anslutningar utan att röra longhaulsegmenten. Dock kan de ju vägra ändra p g a att det är mer än ett byte i Nordamerikazonen.

kanske de tycker att de inte kan "ställa ut biljetten igen" då LH numera endast går att boka 14 dagar innan igen.
Det är enda jag kan tycka är rimligt. Annars torde svaret vara att det blir för många mellanlandningar i destinationszonen då det nu blir både MEX och IAH i sådana fall.

När äger resan rum?

I oktober, tror det är för att det blir för många mellanlandningar, jag ska nog testa ett nytt försök... bara drygt då jag ville ha direktflighten till lax från mex

Det är med största sannolikhet för att det blir för många stopp som de inte gör detta, sen verkar de också hävda att segmenten sitter ihop och att allt måste avbokas om man ska kunna boka om.

Jag gav det lite tid och ringde igen. Denna gången inga problem att ändra flighten så att jag fick flyga från IAH till SAN. Mycket oklart varför det gick nu men inte tidigare... HUACA funkar ibland helt enkelt...
 

LSH

Medlem
Jag stötte på en (för mig) ny regel idag. Försökte ändra mina anslutningar men fick nej eftersom jag då skapade en dubbel open jaw. Gjorde en sådan senast i maj och även då bokad av Tallinn. Är detta något nytt eller hade jag bara otur med handläggaren?

Börjar bli ganska svårt att hålla koll på giltiga rutter nu när de ändrar regler stup i kvarten och olika handläggare gör olika tolkningar.

(jag hade CPH-CGK, DPS-CPH och ville ändra till en utresa från OSL. Så den andra käken är väldigt liten)
 
Jag stötte på en (för mig) ny regel idag. Försökte ändra mina anslutningar men fick nej eftersom jag då skapade en dubbel open jaw. Gjorde en sådan senast i maj och även då bokad av Tallinn. Är detta något nytt eller hade jag bara otur med handläggaren?

Börjar bli ganska svårt att hålla koll på giltiga rutter nu när de ändrar regler stup i kvarten och olika handläggare gör olika tolkningar.

(jag hade CPH-CGK, DPS-CPH och ville ändra till en utresa från OSL. Så den andra käken är väldigt liten)
Två open jaw får man inte ha. Så har det varit så länge som jag kan minnas.
Hur stor käken är spelar ingen roll.
 
Toppen