Senaste nytt

First Class Stockholm - Washington DC

Mark

Medlem
Jag har blivit tvungen att på väldigt kort varsel (resan börjar redan imorgon) åka över till Washington DC för några dagar. Efter som jag har +300K EB-poäng att nyttja har jag bokat en award biljett i first class enl följande:

6 SEP
ARN - FRA, SK 1631, 07:35-09:50, Business (I)
FRA - IAD, UA 953, 11:00-14:07, First (O)

11 SEP (läskigt datum att flyga i USA)
IAD - MUC, LH 415, 22:05-12:30, First (O)
MUC - ARN, LH 2416, 13:15-15:20, Business (I)


Ett par frågor till er rutinerade rävar:

1. Skulle det finnas något bättre sätt att maximera upplevelsen av primärt hemresan. Jag är egentligen flexibel ang resdag och skulle även kunna stanna till 12 SEP om det skule innebära någon skillnad. (Försökte kolla med EB-medlemsservice om det fanns plats på SQ 380:a JFK-FRA, men de sa att det var fullt den 11 SEP).

2. Hur tycker ni att man maximerar upplevelserna i FRA resp IAD? Dvs finns det något man måste testa/absolut inte får missa?

3. Vilken är bästa lounge får man tillgång till i FRA när man flyger first med UA? Var ligger den?


Tack för alla tips och förslag! :)
 

Dr. Miles

Expert
Om det hade varit utresa med Lufthansa i First class via Frankfurt hade det varit mycket trevligare. Då kunde du använda Lufthansas First class Terminal.

Det går inte att boka Singapore Airlines Suite(First class) på Airbus A380 med SAS EuroBonus poäng.
SQ F award på A380 är tillgänglig endast för medlemmar av Singapore Airlines KrisFlyer eller Lufthansa Miles&More.

F.ö. Jag skulle inte spendera First class award för United First. J
ag har aldrig provat dem på Atlanten rutter, men det var ingen höjdare på deras Asien rutter.
 

Magino

Medlem
Jag tycker mig se lediga platser på LH 418 den 6sept kl 13:00 då får du besöka FCL eller FCT i FRA oxå, och en riktigt trevlig flyg över Atlanten
 

Magino

Medlem
Jag använder ANA och söker på utresa från IAD-FRA och har utresa och hemresa den 6 september. Då blockad utresan för att det är för nära inpå men hemresan tillbaka över Atlanen ser man vilka flyg som finns
 

Senator

Moderator
Mark, om det finns plats med LH418 så åk ner kvällen innan och bo över på Sheraton eller Hilton. Då kan du lugn promenera till FCT på morgonen
 

jumbooze

Medlem
Hur många timmar ska man planera in på FCT om man ska flyga med LH F?
Så många som möjligt om man vill maxa upplevelsen av en First lounge eller i detta fallet Terminal?
 
Toppen