Senaste nytt

Oman

lephantome

Medlem
Jag var på väg till Dubai för höstlovssemester men det är högsäsong med många Saudiska turister den veckan så jag tänkte skjuta fram den resan. Nu är jag lite sugen på Oman, speciellt Salalah SLL. Någon som har koll på vettiga förbindelser från ARN, avresa kring 27/10 och hem 3/11 eller dagarna kring det? Solresor kör charter men jag vill fixa boende och allt annat på egen hand.
 

Senator

Moderator
Man kan åka med Swiss på vardagar (på helgerna krävs övernattning i ZRH) till Muscat. Alternativt är att åka till Dubai, och köpa Swiss på sträckan Dubai-Muscat-Dubai som borde vara rätt billigt.

Priser i november ligger från 5,200kr och upp
 

Marcus01

Medlem
Oman är riktigt bra som semestermål! Hittar du en bra flight och kan fixa ett ok boende så är det bara att köra på, Solresors charter är en riktig killer. Nära 10 timmar i en charterkonfigurerad 737:a, mellanlanding på Cypern åt båda hållen osv osv...
 

ulagun

Medlem
Har långt gågna planer på fira jul/nyår i Oman, Bästa priser och connections anser jag Turkish har via IST. Dock mellanlandning stäckan IST-Muscat. och Turkish sedvanliga natttidtabeller Däremot bra priser.
Värre är flyg mellan Muscat-Salalah, Hittar endast Oman Air och priser över 2.000kr. Funderar om det går någon bekväm bussförbindelse?
Tydligen endast två Väst otell i Salalah, Hilton och Marriot???. Bägge nedlusade av charterturister under vintersäsongen enligt de rapporter jag läst, (fakta inga värderingar).
Jag är klart intresserad av vad dina val av flyg/hotell m.m.blir.
 

Kebalibre

Medlem
Har du kollat QR via DOH?
Jag har rest landvägen Muscat-Sur-Dubai och det var inget jag kan rekommendera.

Edit: Såg nu att de också flyger via MCT med WY på sista sträckan.
 
Last edited:

ACervin

Medlem
Jag har kört från Dubai till Oman. Som jag minns det var det helt OK. Dock körde vi inte hela vägen till Muscat utan höll oss längs stränderna i de delar som gränsar till UAE.
 
Toppen