Senaste nytt

Kan SAS lägga ner sitt Pandion koncept!?

flying

Medlem
JA!

Har de sista 4 åren haft "äran" att få ett brev från SAS Vd i februari om vilken viktig kund jag är och hur mycket jag betyder för SAS. Vad betyder då detta brev i praktiken!? INGET.

ILåt mig ge några exempel..

Det är snarare regel än undantag att jag får förklara för kabinpersonalen att jag inte ska betala för BoB. Detta kan tyckas som en simpel sak MEN när man får höra diverse bortförklaringar om att pax manifest mm inte är fullständigt (nu pratar vi om stationer som arn och cph jag vet att det inte alltid står rätt till från tyskland) blir ialla fall jag tveksam. Ljuger dom mig rakt upp i ansiktet eller flyger SAS runt med ofullständiga uppgifter???

Har jag under tiden som Pandion någonsin fått en upgrade voucher??? Svar NEJ...

Blir nekad i loungen i CPH varje gång jag flyger Emirates . Trots att det uttryckligen står att jag oavsett bolag skall ha tillgång till SAS lounger.

Någonsin fått stolen bredvid mig blockad i eco extra!? NEJ

Om jag är gnällig!? Ja det är jag kanske men jag blir betydligt bätte behandlad som guld på Emirates än som Pandion på SAS.

Nu är det dags att åter igen sätta sig på en sukig md-80 och om jag har tur kanske jag slipper ett mittsäte....

En Pandions betrakelse.... (eller kanske kan SAS pr avdeling som verkar skriva flitigt här dementera ALLA mina uppgifter)
 

A380*G

Medlem
Ännu en "rant" om att SAS suger.

Kan vi inte bara skapa en klagotråd där allt detta kan dras när man behöver skriva av sig!?
 

Jacob

Medlem
Kan vi inte bara skapa en klagotråd där allt detta kan dras när man behöver skriva av sig!?
Som nämnts i andra trådar är tanken med BusinessClass.se inte att det ska bli en klagomur för allt som branschföretagen gör fel utan en plats för konstruktiva diskussioner.

flying, får ni som är Pandion ingen kontaktperson hos SAS ni kan ringa rörande frågor och synpunkter? Finns det ingen Account Manager eller liknande som har ansvar för Pandions som man kan ta en diskussion med? Det hade inte varit orimligt med tanke på att urvalskriteriet är baserat på årsomsättning hos SAS.
 

VonMögen

Medlem
Så länge det är konstruktivt ser inte jag något fel att posta åsikter. Att en Pandion delar med sig av erfarenheter är otroligt intressant, positivt som negativt. Att SAS inte tar hand om de stackars personer som nästan bor på ett flygplan på ett bättre sätt tycker jag borde komma fram. Det kanske till och med finns några SASare som läser detta och tar åt sig av feedbacken/ förbättrar produkten. Eftersom det handlar om en "mjuk" produkt borde det inte vara så svårt att styra upp och förbättra sig.

De gånger som jag har rest med EBPs har det varit brutalt varierande kvalitet på mottagandet. Vissa gånger har det varit läckert att beskåda hur proffigt detta skötts av pursers etc andra gånger har det var lätt beklämmande att se hur avståndstagande kabinpersonalen varit. Sen är det lite fattigt av EB att inte ge sina Pandions en eller två vouchers för uppgradering som tack för troget resande. Det kostar egentligen inte SAS någonting, samtidigt som det förmodligen leder till en nöjdare Pandion. Tycker även att Pandions borde få mer poäng vid resa än guld ... men det är en helt annan sak.

/V
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Så länge det är konstruktivt ser inte jag något fel att posta åsikter. Att en Pandion delar med sig av erfarenheter är otroligt intressant, positivt som negativt.
Precis, kom även med konstruktiva förslag till Flying vad han kan göra, hur han ska föra vidare sina åsikter till SAS, om det kanske är bättre att byta bonusprogram etc. Men att ha en tråd för att bara klaga på hur dåliga SAS är tillför inte så mycket.
 
Toppen