Senaste nytt

Hotelltips i Rio de Janeiro?

Någon som har erfarenhet och tips på hotell i Rio, flyg är bokat och jag är där 14-18/9?
Restaurangtips mottages också tacksamt.
 

Alx

Medlem
Ska du dit i tjänsten eller på semester? Är det semester så är Arpoador eller Ipanema de områden man helst bor i. Då direkt vid vattnet. Copacabana är också OK.

Nästan alla bättre hotell och internationella hotellkedjor ligger i Barra samt mellan Barra och Leblon, vilket ligger lite off sett ur turistaspekt, men oftast bra om man reser i tjänsten och ska till något av företagen på den sidan av stan.

Restaurangtipset är såklart att besöka en bra churrascaria! :)

Även om det såklart finns ett någorlunda hyfsat utbud så är maten i Rio kanske inget man skriver hem om...
 
Tack Axl.
Vi landar fredag em och turistar under helgen med underverks besök, mässbesök måndag/tisdag och hemresa tisdag kväll. Jag åker hellre lite längre taxi till mässan och bor bra nära Copacabana.
 

Moco

Medlem
Jag kan annars rekommendera Intercontinental i Rio. Mycket bra hotell på alla sätt och vis. Frukostbuffén är en höjdare. Det ligger visserligen inte vid Copacabana, men har alla bekvämligheter och dessutom strand "egen" strand.
 

Mr Carter

Medlem
Vi bodde på Golden Tulip Ipanema Plaza i mars i år. Ingen lyx men förhållandevis prisvärt och toppenläge.

Welcome to Golden Tulip Ipanema Plaza - Golden Tulip Ipanema Plaza

Jag bodde på samma hotel i Maj i år och instämmer med Alx, ingen lyx men med ett bra (turist)läge. Bodde där i två omgångar, ena gången i ett standard rum och andra gången i ett deluxe rum som kostade ca 20 EUR mer per natt vilket jag tycker det var värt. Vet inte vilken tid ni kommer till hotellet, men tänk på check in tiden som hotellet anger. Det var flera under min vistelse som kom på morgon/förmiddag som inte kunde checka in eftersom det inte fanns några rum lediga. När det gäller mat så ligger Porcao (churrascaria) bara några minuters gångväg från hotellet, receptionen hjälper till att boka bord om ni vill vara säkra på att få ett. Men se till att vara hungriga när ni går dit :) Undvik restaurangen som ligger på andra sidan gatan av hotellets egna.
 
Då jag ska dit så är det mässa och helt fullt (eller skitdyrt) på alla kända kedjor. Litar på njohansson och är inbokad på PORTO BAY RIO INTERNACIONAL på Copacabana.
 
Kul Dreamliner, jag tvivlar inte på att du kommer bli nöjd - hör gärna av dig hur det var sen!
Poolen på taket är trevlig att hänga vid en stund med den utsikten du har därifrån, maten från poolbaren var inte fy skam heller.

Trevlig resa!
 
Kul Dreamliner, jag tvivlar inte på att du kommer bli nöjd - hör gärna av dig hur det var sen!
Poolen på taket är trevlig att hänga vid en stund med den utsikten du har därifrån, maten från poolbaren var inte fy skam heller.

Trevlig resa!
Jag ska höra av mig. Lovar att prova poolen och poolbaren. En annan fråga. Hur rekomenderar du att man ska ta sig till hotellet från flygplatsen?
 
Toppen