Senaste nytt

Resan mot Guld... men första några frågor

Flygarn

Medlem
Hej!

Jag ska åka ARN-LHR-JFK-MIA i slutet på september. När jag är på plats så funderar jag på att åka SJU-HNL för att nå guld, men då dök det upp några frågor.

Jag är Blue idag och undrar om jag kan betala för att välja plats då jag förstod att det endast är Silver och Guld som får välja plats innan check-in?

Om jag åker 747 över atlanten och 64A och 62 är upptagna vad rekommenderas då för plats?

Är det värt att satsa på guld för 9000 kr som SJU-HNL kommer att kosta mig? Jag reser 4 gånger om året och då oftast till USA och Asien. Hälften ekonomi och hälften i business. Kanske räcker med att sats på Silver då jag får tillgång till loungerna och samma intjäning som Guld när jag reser. Jag kommer att kunna hålla Silver status utan problem, men om jag ska ha Guld så måste jag kämpa lite för det även i framtiden då jag inte reser tillräckligt.
 

Dr. Miles

Expert
Har du minst fyra BA flygningar när du har flugit Stockholm->London->New York?
Annars din status ändras inte till du har flugit minst 4 BA flygningar, även om du har tjänat mer än 1.500 Tier points.
 

Flygarn

Medlem
Jag kommer att ha 4 flighter med BA innan jag åker.
Nackdelen om jag inte hade haft det innan var att jag inte skulle få lika mycket avios för min resa, då jag når Bronz och silver under resans gång? TP får man samma oavsett status?
 

Senator

Moderator
Bronze får boka plats sju dagar innan resan. Jag hade inte lagt pengar på detta, men hängt på låset när första flighten öppnar (ARN-LHR) så du får även checka in på nästa flight. När jag var "Blue" fanns det alltid bra platser kvar, även "Upper Deck"

BA Silver är rätt trevligt; nästa "Best in class" tycker jag.
 

Knucket

Medlem
Jag har tidigare haft silver vilket räcker alldeles utmärkt. Skillnaden mellan silver och guld är så liten att det inte är värt pengar att göra TP run annat än att man är väldigt nära och det kostar en billig penning.

Har du signat upp för pointboostern?
 

Senator

Moderator
BA Galleries First är väldigt trevligt :cool: men eftersom jag ligger kvar i 2 år på 800 TP för Guld är det ok, men håller med att man får väldigt mycket med BA Silver...
 

Dr. Miles

Expert
Ifall du vet att du inte kommer att flyga mycket nästa år(t ex pappa-/mammaledig), kan det vara bra idé att sikta BAEC Gold i år.
Därför att BAEC erbjuder "Soft landing" och du blir BAEC Silver år 2014 även om du inte har flugit tillräckligt under år 2013.
 
Toppen