Senaste nytt

Boka Miles & More one-way awards direkt online!

Alx

Medlem
Från och med den 1/9 har LH äntligen infört möjligheten att boka one-way awards direkt online. Så alla "enhancements" som skulle komma var ju inte helt negativa i alla fall. :)
 

Senator

Moderator
Det var inte så att alla "enhancements" hade nåt agenterna på SEN numret i Tyskland när jag ringde i går :p Jag valde engelska och efter samtalet var det öppenbart att det gick till Polen eller liknande baserat på hur hon talade. Jag fick lära henne att:
1. "One-way" numera gick att göra även för alla partners samt,
2. O klass inom USA kombineras med I när man bokar inrikes resor i USA på UA och US flyg med två kabiner

Så efter 40min hade vi tillsammans löst den enkla uppgiften att boka 2 enkla:
MIA-CLT US O
CLT-EWR US O
EWR-ARN UA I

Fattar inte att man inte kan bara använda den väldigt bra sökmotor som ligger i Lufthansa.com för multi-segment för revenue biljetter, som också inkluderar JV bolagen samt alla inom LH gruppen och använda denna för Miles & More. Algoritm för villkor som t.ex. stopover, samt transfers kan jo inte vara så svåra att göra. Man skulle nog spara massor av pengar på call centers om man gjorde detta.
 

gdaily

Medlem
Upptäckte att Lufthansa har vänlgheten att avrunda nedåt: En tur/retur i biz till HongKong kostar 135k poäng, medan enkelresan kostar 67k, en besparing på 2*500 poäng. Om skatterna är desamma (eller liknande) så får man förutom ökad flexibilitet med två enkelbokningar även lite mer poäng kvar på kontot, på marginalen. Good times!
 
Toppen