Senaste nytt

Blir business fullt snabbare än economy extra?

Flög Chicago (ORD) - Köpenhamn i helgen med SAS och hade hoppats på uppgradering med eurobonus-poäng. Tyvärr var flyget överbokat och business var fullt. Däremot fanns det platser i economy extra och de kunde vi uppgradera till. Enligt min räkning fanns det fler business-säten på planet än economy extra-säten.

Är det normalt att business är popolärare än extra? Är det mest folk som uppgraderar eller betalar de för sätena?
 

Paby

Medlem
Jag upplever att C ofta är välfyllt till och från Köpenhamn, och då menar jag välsålt redan innan check-in börjar. Sen om det är "riktiga" platser som sålts eller via OT vet jag inte. Det känner som att det händer betydligt mer sällan att det är så välfyllt på ARN-flighterna. Vad säger ni övriga?
 
Last edited:

Alf

Medlem
När man skall boka en bonusresa på nätet är det oftast att det finns platser i ekonomi extra men inte i business.
 
Ok, tack för svaren. Var mest förvånad att det fanns mindre economy extra-platser + att businessbiljetterna verkade köpas mer trots prisskillnaden. Man kan ju tycka att danskarna inte borde ha råd med business längre med tanke på valutan ;)

Ny resa CPH - ORD t/r i november, köpt uppgradering på optiontown, hoppas det går bättre då!
 
Toppen