Senaste nytt

Någon som åkt Thai Airways Premium Economy från Arlanda på sistone?

Malu

Medlem
I onsdags var det HS-TGK som flög ARN-BKK, dvs en maskin med en något uppdaterad Y+ som kan kallas Business och en pod-first som säljs som business från Sverige. Inte direkt ny, men modernare inredning än TGA, TGB, TGF och TGG.
 

JonW

Medlem
I onsdags var det HS-TGK som flög ARN-BKK, dvs en maskin med en något uppdaterad Y+ som kan kallas Business och en pod-first som säljs som business från Sverige. Inte direkt ny, men modernare inredning än TGA, TGB, TGF och TGG.
Långt ifrån första gången, men förhoppningsvis blir det vanligare o vanligare framöver.
 

Malu

Medlem
Långt ifrån första gången, men förhoppningsvis blir det vanligare o vanligare framöver.

Tja - man kastas mellan hopp och förtvivlan... ;)
Senaste nytt när jag kollar Expertflyer är att ARN-BKK ligger som 744 medan ARN-HKT-turerna ändrats tillbaka till 747 All Series, en bra bit in på nästa år. :mad: Man får glädja sig åt att de maskiner som har den gamla inredningen ändå är de åldersmässigt nyaste. Sedan kommer det säkert hinna ändra sig ett par gånger till innan jag ska ut och åka i december.
 

Dr. Miles

Expert
Tja - man kastas mellan hopp och förtvivlan... ;)
Senaste nytt när jag kollar Expertflyer är att ARN-BKK ligger som 744 medan ARN-HKT-turerna ändrats tillbaka till 747 All Series, en bra bit in på nästa år. :mad: Man får glädja sig åt att de maskiner som har den gamla inredningen ändå är de åldersmässigt nyaste. Sedan kommer det säkert hinna ändra sig ett par gånger till innan jag ska ut och åka i december.

"THAI flight operation is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." :rolleyes:
 

CaptainM

Medlem
Tja - man kastas mellan hopp och förtvivlan... ;)
Senaste nytt när jag kollar Expertflyer är att ARN-BKK ligger som 744 medan ARN-HKT-turerna ändrats tillbaka till 747 All Series, en bra bit in på nästa år. :mad: Man får glädja sig åt att de maskiner som har den gamla inredningen ändå är de åldersmässigt nyaste. Sedan kommer det säkert hinna ändra sig ett par gånger till innan jag ska ut och åka i december.

Hade 744 på min flight CPH-BKK 27 okt fram till för någon dag sedan, då ploppade det upp 747 All Series :-(
Hemresan den 4 nov är i alla fortfarande 744. Som du säger, hinner väl ändra sig ett antal gånger innan avgång.

Funderade ett tag på uppgradering på utresan men USD 910 för den gamla firstkabinen känns inte prisvärt.
 

jtq

Medlem
Samma hände mig, BKK-ARN i oktober byttes till all series. Verkar som att man även tappar sätesreservation vid bytet.
 

CaptainM

Medlem
Hade 744 på min flight CPH-BKK 27 okt fram till för någon dag sedan, då ploppade det upp 747 All Series :-(
Hemresan den 4 nov är i alla fortfarande 744. Som du säger, hinner väl ändra sig ett antal gånger innan avgång.

Så där, då trillade det in en 747 All Series även på hemrsan med TG952 :-(
 

Alf

Medlem
Samma hände mig, BKK-ARN i oktober byttes till all series. Verkar som att man även tappar sätesreservation vid bytet.

Det är ett oskick av TG att inte meddela att man ändrar kabin utan bara tar bort den seating som finns. Jag kollade nu på min och hustruns seating i dec/jan och vi hade plötsligt inga platser. Hade tidigare fått jaga för att få platser bredvid varandra i nya F kabinen. Nu är man visserligen tillbaka till den gamla kabinen som har 2+2 men det var bara dåliga platser på rad 4 kvar när jag nu gjorde en ny seating.
Tack ni på forumet som uppmärksammar detta, annars hade jag stått helt oförberedd på ARN utan seatade platser och hur kul är drt att inte kunna sitta tillsammns när man åker i en bättre klass.
 
Toppen