Senaste nytt

Bästa flygbolag ang business class Stockholm - ev (mellanlandning) - New York ?

Peppex

Medlem
Hej

Jag och min sambo ska åka Från Stockholm arlanda ( ev mellanlanda ) till New York för att fira min 50 års födelsedag.

Vi ska åka buisness class för att lyxa till oss på en sådan födelsedag som hela 50 år !

Nu till mina frågor, vilket flygbolag har den bästa komforten, service och mat på rutt till New York och vilket flygbolag rekomenderar ni som är vana buisness och 1:a klass passagerare ?

Funderar kring Turkish airlines eller Britisch airways eller Swissair eller Lufthansa eller SAS eller AA eller Delta airlines ?

Jag tror att SAS är klart sämsta tänkbara i buisnessclass eftersom de är snåla, men jag kan ha fel ?

Tacksam om svar på bästa flygnolag och flygmodell ang buisness class mellan Stockholm - ev mellanlandning - New York ?

Hälsningar Peppe
 

joemume

Medlem
Hej

Jag tror att SAS är klart sämsta tänkbara i buisnessclass eftersom de är snåla, men jag kan ha fel ?


Hälsningar Peppe

Snåla? Tycker SAS har en jättebra mjuk produkt till EWR i C-klass och serveringen och servicen nästan alltid mycket bra! De är dock inte billigast och kanske inte lika bra som LX eller BA i den hårda produkten, men snåla, det håller jag inte med om.
 

Palazzi

Medlem
Samlar du miles inom något FFP Peppex? Då jag antar att du inte är en medlem i Skyteam (kanske förhastat) så skulle jag inte välja Delta (finns flera nackdelar med det bolaget).

AA ser jag ingen fördel med då du ändå får en anslutning med BA till LHR från ARN. Då är det bättre att välja BA hela vägen, som även erbjuder en bättre produkt i C.

LH är det inget fel på, men om priset inte är fantastiskt bra så finns det intressantare alternativ.

Swiss är ofta mycket bra, och har en jämn servicenivå... Tror inte du blir besviken med LX.

TK får ju sitt byte i IST och det innebär ju en REJÄL omväg. Då produkten inte är bättre än vare sig BA eller SWISS skulle jag undvika TK i detta fall. Om ni vill spendera lite mindre pengar kan dock TK Comfort Class vara intressant (finns recension på BC.se)

Sammanfattning: Välj BA eller Swiss. Om du inte har någon status inom en allians kan det vara smidigt att flyga SWISS och börja samla till Aegan Miles & Bonus. Efter en T/R till NYC (ARN-ZRH-JFK) + sign up bonus har du redan kommit mer än halvvägs till fritt loungetillträde, extra bagage & priority boarding / check in de tre närmsta åren :)
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Känner jag vännerna rätt här, så kan du glömma de amerikanska bolagen. Har för mig att jag har hört någonstans att Singapore Airlines har en rutt FRA-NYC, om du vill upp i de verkliga toppskikten. Men är osäker på detta. Annars tror att jag du kommer att få blandade bud mellan BA och Swiss, med vissa SAS röster. Sedan får du välja själv bland någon av dessa, eftersom det inte lär bli någon konsensus:D

EDIT: SQ har flighter mellan FRA-JFK med en 380.Priset ser ut att ligga runt 2650 Euro. Detta är vad som möter dig med SQ C. Om du vill öppna plånboken rejält kan du ju även flyga SQ-suites. Men då får du hosta upp ca 5450 Euro för en biljett.
 
Last edited:

joemume

Medlem
Känner jag vännerna rätt här, så kan du glömma de amerikanska bolagen. Har för mig att jag har hört någonstans att Singapore Airlines har en rutt FRA-NYC, om du vill upp i de verkliga toppskikten. Men är osäaker på detta. Annars tror att jag du kommer att få blandade bud mellan BA och Swiss, med vissa SAS röster. Sedan får du välja själv bland någon av dessa, eftersom det inte lär bli någon konsensus:D


Fast vi hade en tråd förra veckan som konkluderade att UA69/68 från ARN till EWR är betydligt bättre än vad man kan tro, så det är kanske undantaget när det gäller US-bolag från ARN. :D
 

sungtae

Medlem
Annars kan man ju mixa F och C med de bolag som tillåter detta, förslagsvis F ut med utforskande av FCT/FCL och C hem eller t.o.m Y/M. Med Swiss funkar väl detta för från 30k och uppåt?
 
Skulle absolut rekommendera SAS direktflighter. De går bra tider för turister och är en helt ok produkt.
Du sparar också en hel del tid på att flyga direkt som du istället kan lägga på roliga saker i new york.

Håller med tidigare att de amerikanska bolagen har ganska tråkig produkt (har provat Continental).

Vad som är sämst med SAS är att de åker till newark som måste vara en av de tråkigaste flygplatser som finns. Loungen är också alltid överfull då alla SAS kärror går typ samtidigt därifrån.
 

Dr. Miles

Expert
Med Lufthansa kampanjpriser kan man flyga även med Brussels Airlines via Bryssel. (Avresa från Bromma)
De flyger till New York med flygplan som har nya Business class stol installerad.
Jag har inte sett SWISS nya Business class stol i verkligheten, men jag antar att det är samma stoltyp.

Brussels Airlines nya Business class stol
7413676808_ec750bfe61.jpg

(Foto: Brussels airlines new business class full flat seat by sen4max at Flickr)

7413678412_6308af21c2.jpg

(Foto: Brussels airlines new business class lounge seat by sen4max at Flickr)
 
Toppen