Senaste nytt

Svenska barn sköter sig bäst på flyget !?

MarcusC

Medlem
Apropå barn och resor som diskuterats en del.

Skyscanner, har gjort ännu en undersökning, denna gång verkar det som svenska barn och deras föräldrar (samt danska) faller väl ut som skötsammast ombord. Brittiska, Spanska och Italienska barn är dock på listan över "busar" ;). Subjektivt enligt mig...men men.

Svenska barn sköter sig bäst på flygplanet
 

Roger J

Medlem
Ha ha. Ser framför mig en LÅNG tråd där vi alla ska berätta om bra och dåliga erfarenheter med barnfamiljer med olika nationalitet.
 

MarcusC

Medlem
Ett skäl som skulle tala för att Svenska och Danska barn (och Norska? ) sköter sig är kanske SAS som jag tycker oftast hanterar barn ombord mycket bra. Senast GOT-CPH-DBV-CPH-GOT fick sonen (3) en leksaksbil på alla flighter utom en (CPH-DBV, verkar som crew glömde dela ut något till alla barn). Han påpekar numera att SAS har gett honom bilar och hur bra SAS är :). Champagne och mat ombord är inget som bekymrar honom.
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Alltså småbilar...skall flika in ett kort på bilparken imorgon. Men flygplan hade ju vart bättre (troligen dyrare dock)
 

ulagun

Medlem
Alltså småbilar...skall flika in ett kort på bilparken imorgon. Men flygplan hade ju vart bättre (troligen dyrare dock)

Stämmer!
Har flugit några gånger med våra två barnbarn, nu 5 &7 år CPH-ARN-UME för att hälsa på sina kusiner.
Med något enda undantag så har barnen alltid blivit vänligt och trevligt bemötta och fått inte bara småbilar utan även pysselböcker och små nallar. Inte minst pysselböckerna som hållit dem sysselsatta har jag uppskattat.
Innebär att de nu har förväntningar på sina flygningar.

T.ex förra året CPH-ARN. Först leksaker, därefter drink eller i deras fall läskvagn och sedan en spännande box med mat. När stewarden efter en stund kom för att duka av så tittade 4-åringen på honom misstroget frågade "Har du inget mer???"
Lite pinsamt!
 
Toppen