Senaste nytt

Stockholm-Las Palmas, poängintjäning?

Palazzi

Medlem
Som ni kanske uppmärksammat har SAS , på sin hemsida, annonserat att de f.r.o.m. Oktober kommer flyga direkt från ARN till LPA, men.... poängintjäningen kan inte visas :(

Är LPA ett undantag från den vanliga intjäningen, räknas den kanske som enkom charter? Får inte fram någon intjäning när jag söker från OSL heller.

Än mer intressant för oss under 26år är att man kan boka ARN-LPA som ungdomsbiljett. 2793kr T/R är det billigaste jag hittat, och det för en sträcka om 5390miles T/R. Men även i det här fallet är det något skumt med intjäningen... Istället för vanliga bokningsklass V (normalt för ungdomsbiljetter) anges bokningsklass O & T. De senare bokningsklasserna ger normalt 0-25% miles till andra FFP, medan V alltid ger 100%..

Någon som har koll på läget, eller ska jag ringa SAS och fråga? :)
 

Silferlood

Medlem
Kan ha med datumet att göra att de startar i oktober och kalkylatorn känner bara av dagens datum! Man kommer tjäna lika som mellan Oslo - Las Palmas, 2000 i M 3000 i Extra och 4000 i C, mer om man är EBGare som jag då...;).
 

Palazzi

Medlem
Kan ha med datumet att göra att de startar i oktober och kalkylatorn känner bara av dagens datum! Man kommer tjäna lika som mellan Oslo - Las Palmas, 2000 i M 3000 i Extra och 4000 i C, mer om man är EBGare som jag då...;).

OK, tack för beskedet! :)

Är det 4.000miles T/R i C? Isf är det den klart sämsta destinationen inom SAS gruppen att kreditera till eget FFP ifrån...
Den borde ju ge nästan 11.000miles i C om man krediterar till ett annat FFP; det är 2695miles enkel väg till LPA
 
Kan ha med datumet att göra att de startar i oktober och kalkylatorn känner bara av dagens datum! Man kommer tjäna lika som mellan Oslo - Las Palmas, 2000 i M 3000 i Extra och 4000 i C, mer om man är EBGare som jag då...;).

4000 i C??? Finns det verkligen C på denna avgång. Bokade idag resan ARN-LPA 05JAN13 och hen LPA-ARN 12JAN13 och det fanns bara M och Y att boka. När jag valde säten kunde jag välja seat 1F ARN-LPA och 2A LPA-ARN. :rolleyes:
 

NotRyan

Medlem
Jag antar att det är som med alla andra flighter där bara M och Y kabin finns, du kan boka C-klass men blir seatad i Y.

Det som är bra är ju att du får poäng efter C-klass.

Mvh
/NotRyan
 

Malu

Medlem
Det lär vara 2000/3000/4000 per enkelresa, om det nu ska vara samma intjäning som övriga sydeuropa.
Däremot så har Tommy rätt i att det inte lär finnas C-klass ombord, men man kanske kan köpa en biljett i C,D,J eller Z ändå... ;)

(Edit: Lite långsammare att svara än NotRyan)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Antog att det var 4000 i C per enkelresa :D Dock borde de införa en ny zon för LPA, för det ska ju inte vara så att man får 3000 miles mindre om man krediterar sin resa i C till Eurobonus jämfört med om man krediterar en SAS resa till ett annat bonusprogram. På alla andra sträckor brukar ju SAS räkna upp intjäningen gentemot verkliga antal miles...
 
Jag antar att det är som med alla andra flighter där bara M och Y kabin finns, du kan boka C-klass men blir seatad i Y.

Det som är bra är ju att du får poäng efter C-klass.

Mvh
/NotRyan

Så här ser det ut nu och det såg ut likadant när jag bokade tidigare under eftermiddagen...

2012-09-03 21-03-26.png
 
Toppen