Senaste nytt

[Economy class] Stockholm-Pyongyang T/R, Air China, 8.420 SEK inkl. skatter[/B]

Dr. Miles

Expert
Det är ingen bra deals, men för de som är intresserade. :)

[Economy class] Stockholm-Pyongyang T/R, Air China, 8.420 SEK inkl. skatter

ARN-FNJ T/R
Flygbolag: Air China (CA)
Kabinklass: Economy
Bokningsklass: G
Fare basis: GKRBPXE
Pris: 4.580 SEK + skatter ca 3.840, totalt ca 8.420 SEK
Förköpskrav: Nej
Min/Max stay: stanna mellan lördag och söndag / 12 månader
Byte: 1 byte i Europa, 2 byte i Kina är tillåtna i varje riktning
Stopover:
  • 1 fri stopover i Europa och 1 fri stopover i Kina är tillåten i varje riktning.
  • Ytterligare 1 stopover är tillåten för 100 EUR per stop i varje riktnng.
Tillåtna flygningar mellan Europa och Kina:
  • varfri CA flygningar opererad av CA
  • varfri CA flygningar opererad av Finnair(AY)
  • varfri CA flygningar opererad av Turkish Airlines(TK)
Gäller för avresa:
  • mellan 2012-JUL-11 och 2012-DEC-06
  • mellan 2012-DEC-23 och 2012-DEC-31
  • mellan 2013-MAR-30 och 2013-APR-30
  • mellan 2013-JUN-01 och 2013-JUN-09
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, 100 EUR
Ändring: Ja, 80 EUR per gång
MPM: 8.764 miles
HIP check: ingen prisändring upp till MPM+25%
Routing: t ex Stockholm-(CA)-Beijing-(CA)-Pyongyang

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Air China Economy class:
Air China Economy class B737_04.jpg

Poängintjäning:
Air China G klass ger:

Det finns också Business class pris (Fare basis: ZARTPXE) som kostar ca 29.000 SEK inkl. skatter, vilket är ingen deal alls...
 

Henry

Medlem
Har själv funderat på att åka till Nordkorea i januari. Dock tänkte jag i så fall använda mig av Koreakonsult som ordnar med resa (tåg/flyg från PEK), boende, visum och guidade turer. Kan också rekommendera ARN-FRA-PEK-routingen!
 

Fodral

Ny medlem
Har själv funderat på att åka till Nordkorea i januari. Dock tänkte jag i så fall använda mig av Koreakonsult som ordnar med resa (tåg/flyg från PEK), boende, visum och guidade turer. Kan också rekommendera ARN-FRA-PEK-routingen!
Ska du åka i januari så får du ta med dig ordentligt med varma kläder och gärna en varm sovsäck om det får plats. Vintrarna i Korea är mycket kallare än i Mellan/Syd-Sverige. Dessutom är det inte ovanligt att en del hotellrum saknar både värme och varmvatten. Har själv haft "oturen" att enbart hamna i ouppvärmda rum. En natt som jag spenderade i staden Nampho fick vi sova på tunna "tradionella" madrasser på ett golv som var ouppvärmt, vilket var svinkallt även fast det var april. Att sedan hoppa in i en kall dusch var inte det roligaste sättet att vakna på.
Nu har jag i och för sig aldrig bott på de största hotellet, Yanggakdo, där det flesta turister verkar bo. Från vad jag har hört ska det inte vara några problem med värmen där, men skulle ändå rekommendera dig att vänta till våren eller kanske till nästa höst för att få en roligare resa. Det är också bara på hösten man kan se Arirang Mass Games vilket verkligen är något man måste se innan man dör!

Dessutom vet jag inte om blackout datumen finns kvar, men förut var det väll ändå förbjudet att åka till Nordkorea under en viss period i december-januari (citation needed). Någon annan som kanske har bättre koll på det?
 

Henry

Medlem
Ska du åka i januari så får du ta med dig ordentligt med varma kläder och gärna en varm sovsäck om det får plats. Vintrarna i Korea är mycket kallare än i Mellan/Syd-Sverige. Dessutom är det inte ovanligt att en del hotellrum saknar både värme och varmvatten. Har själv haft "oturen" att enbart hamna i ouppvärmda rum. En natt som jag spenderade i staden Nampho fick vi sova på tunna "tradionella" madrasser på ett golv som var ouppvärmt, vilket var svinkallt även fast det var april. Att sedan hoppa in i en kall dusch var inte det roligaste sättet att vakna på.
Nu har jag i och för sig aldrig bott på de största hotellet, Yanggakdo, där det flesta turister verkar bo. Från vad jag har hört ska det inte vara några problem med värmen där, men skulle ändå rekommendera dig att vänta till våren eller kanske till nästa höst för att få en roligare resa. Det är också bara på hösten man kan se Arirang Mass Games vilket verkligen är något man måste se innan man dör!

Dessutom vet jag inte om blackout datumen finns kvar, men förut var det väll ändå förbjudet att åka till Nordkorea under en viss period i december-januari (citation needed). Någon annan som kanske har bättre koll på det?

Tack för tipsen, skall definitivt tänka på det! Grejen är att jag har en stopover inbokad i Peking när jag flyttar hem från Japan, så tänkte passa på då. Har pratat med Koreakonsult om att resa i januari och det verkar inte vara någon blackout då i alla fall.
 
Toppen