Senaste nytt

Uppgraderad på Shanghai-Köpenhamn till business class! :) Kollar de poäng?

Zoogian

Medlem
Blev just uppgraderad med SAS från Shanghai, har aldrig hänt mig förut, och har ändå rest en hel del...

för jag hade guldkort... men det har jag haft förut också... kollar de hur mycket poäng man dragit in senaste året? så de har någon "ranking" även bland de med guldkort?

bara undrar... blev lite överraskad, men såklart nöjd. blir en trevlig resa hem :)
 

Zoogian

Medlem
hade Y+, men det har jag ju haft tidigare ocksa, och aldrig ALDRIG blivit uppgraderad aven om det varit fullt...

hade sakert lite tur, men borjade fundera pa om de kollar hur manga basic points man har, for jag har aldrig haft sa manga pa sa kort tid som jag har nu.....
 

agehall

Medlem
Frågan är ifall du råkade ha en högre bokningsklass än vanligt. Om du råkade ha Y denna gång men normalt sett har B eller S så är nog chansen högre, men jag skulle tro att det är mest tur. Det kan också ha att göra med när du checkar in eller ifall de behövde flytta runt folk och behövde din plats.
 

pep

Medlem
Til lykke. Nyd dit held og giv lidt kredit til SAS - de mangler den. Kender tre tilfaelde fra denne sommer hvor rejsende med SAS er blevet opgraderet fra Y+ til C mellem CPH og USA. Alle 3 havde guldkort! Jeg tror economy er overbooket. Saa sender man monkeys op paa Y+ og Y+ op paa bz ! Dette er god politik fremfor blot at opgradere de sidst fremmoedte direkte til C
 

Zoogian

Medlem
hej

trodde ju detta var för det var fullt i Extra, men icke... det var gott om plats där... och jag åkte i S-klass.. hade checkat in dagen innan...

men är det någon mer som varit med om detta? förklaringen var som sagt att det var för jag hade guldkort.. .men nåja, aldrig hänt förut om det inte varit för att det varit fullt.

vore ju i så fall ett MYCKET trevligt initiativ av SAS att börja med lite "complimentary upgrades" bara för att göra en lite glad ibland! :)

trevlig resa var det i alla fall,. ;)
 

Dr. Miles

Expert
trodde ju detta var för det var fullt i Extra, men icke... det var gott om plats där... och jag åkte i S-klass.. hade checkat in dagen innan...

men är det någon mer som varit med om detta? förklaringen var som sagt att det var för jag hade guldkort.. .men nåja, aldrig hänt förut om det inte varit för att det varit fullt.
Kanske hade det varit extra last i Cargo?
Jag är ingen expert på flygfrakt men kan det vara så att de ville flytta folk framåt när de hade fått tyngre last där bak?

Kanske kan MarcusC eller Tommy Palomäki förklara bättre?
 

MarcusC

Medlem
Kanske hade det varit extra last i Cargo?
Jag är ingen expert på flygfrakt men kan det vara så att de ville flytta folk framåt när de hade fått tyngre last där bak?

Kanske kan MarcusC eller Tommy Palomäki förklara bättre?

Jag är ingen "loadmaster" men tror inte vikt/balans skall påverka enstaka platser i kabin på en såpass stor kärra som A340.

Loadmaster för resp. flight ansvarar ju för hur varje container med bagage/frakt lastas viktmässigt, i samråd med kapten.

Så har svårt tro detta är en faktor ?!
 

agehall

Medlem
vore ju i så fall ett MYCKET trevligt initiativ av SAS att börja med lite "complimentary upgrades" bara för att göra en lite glad ibland! :)

Oroa dig inte. Det händer ibland men det är inte något regelmässigt de börjat med.

Frågan är, satt det någon på din plats i Y?
 
Toppen