Senaste nytt

Hur ser man till att US Airways Dividend Miles inte förfaller?

Swisser

Medlem
Jag har precis köpt lite miles i US Airways Dividend Miles promotion under augusti månad.

När jag sedan försökte hitta information hur länge Dividend Miles gäller och vad man kan göra för att förlänga dem hittade jag endast denna information på deras webbsida:

"Miles are subject to forfeiture if no miles have been earned or redeemed within a consecutive 18-month period. Flight mileage credits are earned when an itinerary is flown; miles are considered redeemed at the time an award is ticketed".

Vad betyder detta konkret?

Kan jag endast förlänga livslängden på min miles genom att kreditera miles från någon Star Alliance flight eller genom att utnyttja några av mina miles genom att redeema dem inom 18 månader från köpdatum?

Räknas inte köp av miles, kreditering av miles vid hotellvistelser eller bilhyra som aktiviteter som förlänger livslängden på Dividend Miles på mitt konto?

Hur gör ni för att se till så att era US Airways Dividend Miles inter förfaller? Tacksam för bra tips från er som har erfarenhet av detta program.
 

Swisser

Medlem
Tack för inputen!

Enl agehalls svar så gäller alltså köp av miles som en intjäningsaktivitet. Det är mycket bra.

Jag vet ej vilka "quiss" Ubbe menar och om de räknas som intjäningsaktiviteter. Kan någon exemplifiera!

Finns det några andra enkla sätt att hålla liv i sina US Airways Dividend Miles, så att de inte blir ogiltiga efter 18 månader? Hur gör ni andra med US Airways Dividend Miles konton för att hålla liv i era miles?
 

henrik l

Medlem
Köpa, flyga, ta ut resor, eller handla på någon shoppingsite som är kopplad till USDM, är väl de enklaste alternativen.
 
Toppen