Senaste nytt

Linköpingstråden

011430121

Medlem
Tycker snarare att det är bra att de löser det istållet för som SAS springer skamset iväg...
Det tänkte jag på när jag läste tråden, någon som har kabinsiffrorna från tiden SAS flög LIP-CPH
Nu säger det ju inget om hur lönsam linjen är om man tittar på kabinfaktorn, men kan väl ge en vägledning, och linjen gav väl passagerare till SAS långlinjer.
 

Alf

Medlem
Det tänkte jag på när jag läste tråden, någon som har kabinsiffrorna från tiden SAS flög LIP-CPH
Nu säger det ju inget om hur lönsam linjen är om man tittar på kabinfaktorn, men kan väl ge en vägledning, och linjen gav väl passagerare till SAS långlinjer.

Oftast närmare 85-90% när jag flög på den linjen iaf.

Linjen till CPH flögs med en tur till CPH på morronen och sedan tillbaka till LPI på sent på kvällen. En sådan usel tidtabell fungerar inte när man skall använda den på tjänsteresor, vilket var den största delen passagerare från LPI. Det var definitivt inte 85-90% beläggning de flesta dagarna. Då hade man nog satt in fler turer och linjen hade funnits kvar.

När det var bästa tiden från NRK i slutet av förra seklet hade vi fyra turer om dagen med SAS, varav två var med jet. Det kallar jag bra förbindelser. Då kan man boka om och ha möjlighet att komma hem tidigare utan att behöva tillbringa en halv dag i Köpenh
 

Tonton

Medlem
Linjen till CPH flögs med en tur till CPH på morronen och sedan tillbaka till LPI på sent på kvällen. En sådan usel tidtabell fungerar inte när man skall använda den på tjänsteresor, vilket var den största delen passagerare från LPI. Det var definitivt inte 85-90% beläggning de flesta dagarna. Då hade man nog satt in fler turer och linjen hade funnits kvar.

När det var bästa tiden från NRK i slutet av förra seklet hade vi fyra turer om dagen med SAS, varav två var med jet. Det kallar jag bra förbindelser. Då kan man boka om och ha möjlighet att komma hem tidigare utan att behöva tillbringa en halv dag i Köpenh

Jag kan bara svara för mig själv, och då var det definitivt 85-90% beläggning.

Men ja, jag håller med om att tiderna inte var optimala.
 

Fredde18

Medlem
92CA16B2-23B7-4697-AC6E-8D7DACD464ED.jpeg
Såg när jag kollade igenom KLM-tidtabell för hösten Linköping-Amsterdam att när tredje dagliga rotationen går igång igen i september så körs eftermiddags-turen av Carpatair fokker 100. Hm? Kommentar någon bättre insatt??

Det verkar gälla hela hösten så långt jag kikade i alla fall.

And here they come!

(Samtidigt i Norrköping står en B737, en A321 samt en B757 på plattan. Var bara tvungen att inflika det!)
 

Alf

Medlem
Snart iväg till Paris via Amsterdam. En timme till boarding och jag ligger i solen hemma på balkongen och funderar på om jag ska ta cykeln eller promenera bort till flyget idag..älskar den här flygplatsen!

Ja världen har aldrig varit rättvis och lär aldrig bli det heller;) När jag använder flygplatsen måste jag ta bilen och missar således gratis drycker på hemresan:( Ha en bra resa.
 

Agö

Medlem
Det går utmärkt för Linköping City Airport. Intressanta nyheter i en tid där Swedavias flygplatser backar. Nu snackas det om en fjärde rotation på Amsterdam.

"KLM använder omväxlande Embraer 190 och 175 på trafiken till Linköping. Det ger 100 eller 88 stolar per flygning och beläggningen är hög. Några siffror på kabinfaktorn är inte offentliga men enligt Camilla Leijon är det i princip fullt på merparten av avgångarna varje vecka. Det gör att KLM nu har en representant på plats som bearbetar marknader ytterligare med sikte på att kunna lägga till ytterligare en daglig rotation till Amsterdam. Även systerflygbolaget Air France har fått upp ögonen för Linköping vilket kan resultera i en linje till Paris."
 
Opup till Business idag igen på LPI (KLM till AMS såklart). Flyget var inte fullt och business hade egentligen fått plats på en rad. Känns som att jag har en hitrate på 50% uppgraderingar på den här linjen. Börjar misstänka att LPI gör så medvetet till oss Elite Plus för att få goodwill. Inte mig emot!

Nån mer som upplever liknande?
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen